Hvornår fik du din første kat?
+2
Miss Ronski's
Denise
6 deltagere
Side 1 af 1
Hvad hed/hedder den?
Hvilket forhold havde I?
Jeg er opvokset på en gård.
Vi har altid haft kat/katte.
Den første, jeg kan huske, :love: var helt lysegrå (huskat).
Den hed Pus - og jeg kørte rundt med den i min dukkevogn.
Jeg elskede den kat - og hun elskede mig. :love:
Gæst- Gæst
Sv: Hvornår fik du din første kat?
Ved ikke rigtig hvor gammel jeg var, men vi har altid haft katte
Denise- Udstillingskat
- Frosset :
Antal indlæg : 185
Medlem siden : 31/10/09
Geografisk sted : Brøndby
Jeg fik min første kat for ca 21 år siden...... en vild huskattekilling som jeg brugte MEGET tid på at gøre tryg/kælen ;-)
Hun var helt sort og hed Pjevs
Hun var helt sort og hed Pjevs
https://2img.net/r/ihimizer/img300/372/pjuskeipose.jpg
her er min første kat. Pjuske. hun er fra den 1/5 2006. hun var hittekat, fundet i en papkasse på en rasteplads.
vi har altid haft hunde hos mine forælder.
pjuske var syg hele tiden hun levede, maven. hun blev aflivet den 27/11 2007 fordi hun begyndte at blive aggressiv, pga smerter.
hun var en dejlig kat, og en rigtig kæle kat. hun er savnet.
her er min første kat. Pjuske. hun er fra den 1/5 2006. hun var hittekat, fundet i en papkasse på en rasteplads.
vi har altid haft hunde hos mine forælder.
pjuske var syg hele tiden hun levede, maven. hun blev aflivet den 27/11 2007 fordi hun begyndte at blive aggressiv, pga smerter.
hun var en dejlig kat, og en rigtig kæle kat. hun er savnet.
Denise skrev:Ved ikke rigtig hvor gammel jeg var, men vi har altid haft katte
Kæreste Denise. :love:
Jeg er helt solgt til det billede.
Hvor er du dog bedårende. :love:
Mange tak for det fine billede.
Gæst- Gæst
Ha ha, velbekomme :hehe:
Denise- Udstillingskat
- Frosset :
Antal indlæg : 185
Medlem siden : 31/10/09
Geografisk sted : Brøndby
Vi havde kat da jeg var lille. En rigtig gråmis. Han hed Tom og holdte boligkvarteret fri for mus og andre hankatte :væk:
Så gik der mange år uden kat. Den 12 december 2008 flyttede en lille gråmisse-pige ind hos Lasse og jeg. Det var i julemåneden, så hun skulle naturligvis hedde Julle. Julle havde alt imod sig fra starten. Hun var meget lille og ville ikke rigtig spise. Hun blev flasket op da missemor forlod kuldet da de kun var 3 uger gamle. Vi tilbød min veninde at tage Julle da hun gik og var højgravid og ikke kunne give Julle den opmærksomhed hun krævede.
Da Julle var 11 uger gammel vejede hun kun 291 gram. Vi gjorde alt hvad vi kunne, men den 31 december 2008 blev Julle aflivet. Hendes nyrer fungerede ikke og hendes knoglevækst var helt forkert. Hun har det godt hvor hun er nu.
Men lille Julle havde for alvor gjort Lasse og jeg håbløs forelsket i katte. Lasse mente helt bestemt at vi skulle kat igen. Så allerede den 1 januar om formiddagen hentede vi Mille som var Julles moster. Hold da op en fræk lille pige vi fik hjem der. En rigtig krudtugle. Der gik ikke mange dage før det gik op for os at hun skulle have en legekammerat. Og det blev Laban og han var Julles bror. Mille og Laban havde lige fra start været pot og pande, så det var kun naturligt at han skulle genforenes med Mille.
Måske var Julles formål at gøre os til at kattetosser. Mission accomplished!
Så gik der mange år uden kat. Den 12 december 2008 flyttede en lille gråmisse-pige ind hos Lasse og jeg. Det var i julemåneden, så hun skulle naturligvis hedde Julle. Julle havde alt imod sig fra starten. Hun var meget lille og ville ikke rigtig spise. Hun blev flasket op da missemor forlod kuldet da de kun var 3 uger gamle. Vi tilbød min veninde at tage Julle da hun gik og var højgravid og ikke kunne give Julle den opmærksomhed hun krævede.
Da Julle var 11 uger gammel vejede hun kun 291 gram. Vi gjorde alt hvad vi kunne, men den 31 december 2008 blev Julle aflivet. Hendes nyrer fungerede ikke og hendes knoglevækst var helt forkert. Hun har det godt hvor hun er nu.
Men lille Julle havde for alvor gjort Lasse og jeg håbløs forelsket i katte. Lasse mente helt bestemt at vi skulle kat igen. Så allerede den 1 januar om formiddagen hentede vi Mille som var Julles moster. Hold da op en fræk lille pige vi fik hjem der. En rigtig krudtugle. Der gik ikke mange dage før det gik op for os at hun skulle have en legekammerat. Og det blev Laban og han var Julles bror. Mille og Laban havde lige fra start været pot og pande, så det var kun naturligt at han skulle genforenes med Mille.
Måske var Julles formål at gøre os til at kattetosser. Mission accomplished!
Julle- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 5
Medlem siden : 29/12/09
Geografisk sted : Løgstør
Jeg er født på landet, og der havde vi en kat der hed Sorteper. Jeg var helt vild med den, og slæbte altid rundt på den. Da jeg var 12 flyttede vi til København, og måtte ikke ha kat i lejligheden. Jeg fik min første undulat, og har siden haft undulater. Der gik en del år før jeg igen fik en kat. Fra den dag har jeg haft kat/katte hele tiden, og kan aldrig skille mig af med hverken misserne eller pipserne.
Jeg har aldrig levet uden kat - Min mor har aldrig levet uden kat - Min morfar har aldrig levet uden kat - Min morfars mor har aldrig levet uden kat - Min morfars mormor havde kat, men jeg véd ikke, om de havde det i hendes barndomhjem (men det havde de sikkert, for de boede på landet)... og allesammen har altid været til grin, fordi de behandlede deres katte som deres børn.
Så man må vel sige, at jeg er genetisk disponeret for at være katteelsker.
Så man må vel sige, at jeg er genetisk disponeret for at være katteelsker.
Lignende emner
» Imorgen flytter første killing hjemmefra
» Kenzo's første sne Af laila og Co..
» De første billeder af prinsessen
» Lille Milles første løbetid
» Na'Zyia´s M-Kuld - de første billeder ;)
» Kenzo's første sne Af laila og Co..
» De første billeder af prinsessen
» Lille Milles første løbetid
» Na'Zyia´s M-Kuld - de første billeder ;)
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum