Daglig vejning af killinger
5 deltagere
Side 1 af 1
Daglig vejning af killinger
Hvor længe bliver man ved med at veje killinger dagligt :?: :?: - indtil de begynder på/er godt igang med fast føde eller :?: :?:
Sv: Daglig vejning af killinger
Det er jo op til en selv. 4-5 uger måsk mindre måske mere. Når jeg holder op med en gang om dagen går jeg over til en gang om ugen til de flytter. De der bliver hængende lidt længere vejer jeg til de er ? og går derefter over til en gang om måneden.
Min erfaring er at vægten sladrer, førend jeg kan se andre sygdomstegn, om at der er noget galt, om de er 2 dage eller 5 måneder. Vægttabet eller mangel på vægtstigning siger intet om hvad der er galt.
Min erfaring er at vægten sladrer, førend jeg kan se andre sygdomstegn, om at der er noget galt, om de er 2 dage eller 5 måneder. Vægttabet eller mangel på vægtstigning siger intet om hvad der er galt.
ja netop - det var også noget i den stil jeg regnede med :) .
Lige nu nyder vi de daglige vejninger med tilhørende kys og nusseri
Lige nu nyder vi de daglige vejninger med tilhørende kys og nusseri
Ja nemlig............. dog er de nu ved at blive lidt for store til at blive krøllet sammen i køkkenvægtskålen ..... så må snart over på babyvægten i stedet for.
Mine er knap 4 uger og jeg vejer stadig dagligt... og det bliver jeg nok ved med en uges tid endnu.
Derefter vejer jeg en gang ugentligt.
Derefter vejer jeg en gang ugentligt.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Ja - nu er jeg jo førstegangskillingemor - så jeg vejer nok dagligt indtil alle er godt igang med killingefoderet og vandet, og mælkebaren blot er som snack :D
Miss Ronski's skrev:Ja - nu er jeg jo førstegangskillingemor - så jeg vejer nok dagligt indtil alle er godt igang med killingefoderet og vandet, og mælkebaren blot er som snack :D
Det er altså også så hyggeligt med den daglige vejning :bounce: :bounce: :bounce:
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
det er så forskelligt hvad folk syntes er bedst.
Jeg elsker at veje mine små - så har jeg dem i hænderne, og de lærer at blive håndteret ret hurtigt
Men ja - vægten sladrer ofte også om uoverensstemmelser i kroppen på den lille - så det er en god ting syntes jeg.
Vores voksne elsker også at blive vejet - det giver dem en ekstra mulighed for en tættere kontakt i "nuet"....
Jeg har en 1 grams interval vægt, en 5 grams samt den store til mennesker...og de voksne over 3 kg for så kniber det med køkkenvægten
Hilsen Heidi og birmabanden
Jeg elsker at veje mine små - så har jeg dem i hænderne, og de lærer at blive håndteret ret hurtigt
Men ja - vægten sladrer ofte også om uoverensstemmelser i kroppen på den lille - så det er en god ting syntes jeg.
Vores voksne elsker også at blive vejet - det giver dem en ekstra mulighed for en tættere kontakt i "nuet"....
Jeg har en 1 grams interval vægt, en 5 grams samt den store til mennesker...og de voksne over 3 kg for så kniber det med køkkenvægten
Hilsen Heidi og birmabanden
ja... netop
jeg har en køkkenvægt til de nyfødte.... og en babyvægt til når de bliver lidt større.
jeg vejer stadig killingerne hver dag (nu 17 uger gamle) - er dog holdt op med at skrive vægten ned.....
De voksne vejer jeg ca 1 gang om ugen.
jeg gør det bestemt også, fordi det er hyggeligt, og for at se om de trives :-)
jeg har en køkkenvægt til de nyfødte.... og en babyvægt til når de bliver lidt større.
jeg vejer stadig killingerne hver dag (nu 17 uger gamle) - er dog holdt op med at skrive vægten ned.....
De voksne vejer jeg ca 1 gang om ugen.
jeg gør det bestemt også, fordi det er hyggeligt, og for at se om de trives :-)
Ja det er et must med 1 grams interval vægt til de helt små killingerellers får man ikke rigtig noget ud af vejningen o)
Det er helt bestemt hyggeligt at veje, savner det allerede
Det er helt bestemt hyggeligt at veje, savner det allerede
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Jeg vejer vores killinger dagligt indtil de flytter hjemmefra - det er slet ikke nødvendigt, men det er endnu en dejlig mulighed for at hygge med dem. Jeg ved, at det ikke er nødvendigt og jeg er ikke fanatisk mht. om vægten svinger en smule - det er bare en dejlig indikator på om alt er godt:).
Lignende emner
» Killinger på vej ;-P
» Naturell killinger
» Farve på killinger
» kloge killinger ;-)
» Planer om killinger?
» Naturell killinger
» Farve på killinger
» kloge killinger ;-)
» Planer om killinger?
Side 1 af 1
Forumtilladelser: