Endnu en kattegård... ENDELIG!!
+5
Missis F
Lylle My
Lizzie
Na´Zyia
Miss Ronski's
9 deltagere
Side 1 af 1
Endnu en kattegård... ENDELIG!!
SÅ blev den endelig brugbar - den længe ventede kattegård til vores hankat.
Jeg kan slet ikke beskrive, hvor dejligt det er, at Mozart nu har et stort indendørs rum med adgang til en mindst lige så stor udendørs løbegård.
Løbegården er et dejlig skyggefuldt sted, hvor temperaturen idag har været meget behagelig.
Vi har lavet 2 steder med overdækning af sorte "trapetzplader", så han kan nyde udelivet uden at blive våd eller solskoldet.
Under begge overdækninger skal der være hængekøjer, dog er kun den ene (den med udsigt ud over haven) sat op endnu.
Flere klatremuligheder kommer undervejs som ideerne dukker op.
Hans nærmeste naboer er hønsene og guldfasanerne. De bliver nøje studeret af Mozart, imens de er mere ligeglade med ham...
Her er lige et par billeder af hvordan det foreløbeligt ser ud. Der skal selvfølgelig sås græs.
Det store træ giver en dejlig skygge i løbegården, og ligeledes har vi ladet et par buske stå midt i løbegården:
Den bedste udkigspost i kattegården med udsyn over hele haven (og hønsegården). Den skal nok blive et hit.
Lægten som hængekøjen hviler på, bruges også til at gå på, og der er påsat ekstra siddeplade ved siden af døren, siden dette billede blev taget:
Her ses den næsten "gratis" hængekøje som er lavet af en gratis palle (fra foderlevering) betrukket med kraftigt sækkelærred. Kattene er vilde med dem...
Hængekøjen er overdækket med sort trapetzplade så der også er forholdsvis tørt i regnvejr.
Jeg kan slet ikke beskrive, hvor dejligt det er, at Mozart nu har et stort indendørs rum med adgang til en mindst lige så stor udendørs løbegård.
Løbegården er et dejlig skyggefuldt sted, hvor temperaturen idag har været meget behagelig.
Vi har lavet 2 steder med overdækning af sorte "trapetzplader", så han kan nyde udelivet uden at blive våd eller solskoldet.
Under begge overdækninger skal der være hængekøjer, dog er kun den ene (den med udsigt ud over haven) sat op endnu.
Flere klatremuligheder kommer undervejs som ideerne dukker op.
Hans nærmeste naboer er hønsene og guldfasanerne. De bliver nøje studeret af Mozart, imens de er mere ligeglade med ham...
Her er lige et par billeder af hvordan det foreløbeligt ser ud. Der skal selvfølgelig sås græs.
Det store træ giver en dejlig skygge i løbegården, og ligeledes har vi ladet et par buske stå midt i løbegården:
Den bedste udkigspost i kattegården med udsyn over hele haven (og hønsegården). Den skal nok blive et hit.
Lægten som hængekøjen hviler på, bruges også til at gå på, og der er påsat ekstra siddeplade ved siden af døren, siden dette billede blev taget:
Her ses den næsten "gratis" hængekøje som er lavet af en gratis palle (fra foderlevering) betrukket med kraftigt sækkelærred. Kattene er vilde med dem...
Hængekøjen er overdækket med sort trapetzplade så der også er forholdsvis tørt i regnvejr.
Sv: Endnu en kattegård... ENDELIG!!
Hvor er det bare supert skøn... både for Mozart og for jer Den ser rigtig god ud
Tillykke med den.. kan godt forstå du er glad
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Tak na'zyia: JA du ved, at jeg har LÆNGTES efter den, så jeg er bare super glad.
Det bedste er, at Mozart også nyder det - på sin nye udkigspost ;-)... og samtidig lærte han hurtigt at gå indenfor... og ud igen.... så jeg er meget spændt på at se, hvor han mest vælger at opholde sig.... ude eller inde....
Desuden NYDER de andre katte at ha' fået den "lille" løbegård tilbage. Den blev flittigt gennemsnuset og undersøgt hele eftermiddagen...
Det bedste er, at Mozart også nyder det - på sin nye udkigspost ;-)... og samtidig lærte han hurtigt at gå indenfor... og ud igen.... så jeg er meget spændt på at se, hvor han mest vælger at opholde sig.... ude eller inde....
Desuden NYDER de andre katte at ha' fået den "lille" løbegård tilbage. Den blev flittigt gennemsnuset og undersøgt hele eftermiddagen...
Ja, jeg ved om nogen hvor meget du har længtes efter den... Det glæder mig bare så meget at du endelig har fået den lavet
Kan lige se den kære Mozart for mig... og hvordan han nyder livet derude
Ville da umiddelbart tro, at de fleste timer ville blive tilbragt udenfor
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Ja - jeg tror også, han vælger at være mest ude.... uanset vejr næsten......
Miss Ronski's skrev:Ja - jeg tror også, han vælger at være mest ude.... uanset vejr næsten......
Ja lige præcis.... Vejret kan da ikke skræmme sådan en gut som ham
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Kors i hytten, hvor er det da en pragtfuld "udestue", den forkælede kat får sig dér.
Jeg bli'r helt misundelig. I mit næste liv vil jeg være kat, og bo hos Miss Ronski's.
Jeg bli'r helt misundelig. I mit næste liv vil jeg være kat, og bo hos Miss Ronski's.
Lylle My skrev: Kors i hytten, hvor er det da en pragtfuld "udestue", den forkælede kat får sig dér.
Åhhhh TAK Lylle My
Hvor er det en flot udestue han får sig - heldige Mozart
God idé med palle-sengen
God idé med palle-sengen
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Tillykke med at den nye løbegård er blevet færdig, det er simpelthen den bedste gave man kan give sin kat. Den er rigtig fin.
Alicia- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers
Tak skal I ha
Ja Alicia - det er nemlig en dejlig gave til misserne.
Mozart havde også løbegård før - bare ikke i forbindelse med hans indendørs bolig.... så han kunne ikke selv løbe frem og tilbage og dermed selv vælge, om han ville være ude eller inde...... han skulle bæres af os........... så dette er bare en lettelse uden lige....
Ja Alicia - det er nemlig en dejlig gave til misserne.
Mozart havde også løbegård før - bare ikke i forbindelse med hans indendørs bolig.... så han kunne ikke selv løbe frem og tilbage og dermed selv vælge, om han ville være ude eller inde...... han skulle bæres af os........... så dette er bare en lettelse uden lige....
Ja det må være dejligt, både for katten og for jer.
Alicia- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers
WOW hvor er den blevet lækker tillykke med den
PiaH- Storforbruger af Kat-Danmark
- Frosset :
Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.
Nøj hvor skønt Miss Ronski' Ja kan godt forstå du er glad da *ss* det godt ud..
Den ser vel nok dejlig og spatiøs ud.
Det er sikkert godt for deres naboer hønsene.
Jeg kan se, at du også har lavet en lille terrasse…
Det er sikkert godt for deres naboer hønsene.
Jeg kan se, at du også har lavet en lille terrasse…
zoe- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 4
Medlem siden : 03/08/10
Geografisk sted : danmark
Lignende emner
» En hilsen fra endnu en katteven :)
» Endnu en killing flyver fra reden.
» Endelig ..............................
» Endelig kom de - nye billeder
» Mit forum fik endelig en bruger, der gad SKRIVE noget. :-S
» Endnu en killing flyver fra reden.
» Endelig ..............................
» Endelig kom de - nye billeder
» Mit forum fik endelig en bruger, der gad SKRIVE noget. :-S
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum