Allergi og katte
+2
Na´Zyia
Miss Ronski's
6 deltagere
Side 1 af 1
Allergi og katte
Min mand har desværre fået konstateret at han er allergisk over for katte og vores læge har anbefalet os at komme af med vores katte Det bliver hårdt, men vi kan ikke gøre andet. Min mand har det meget slemt og har svært ved at få luft
Freja, vores British Shorthair skal tilbage til opdrætteren og det kommer hun allerede her i weekenden.
Mona, Norsk skovkat er sat til salg
Det var meningen Mona skulle parres med Mozart når hun kom i løbetid og hun er lige startet i løbetid idag men nu er det aflyst En kort start med opdræt som stoppes nu
Freja, vores British Shorthair skal tilbage til opdrætteren og det kommer hun allerede her i weekenden.
Mona, Norsk skovkat er sat til salg
Det var meningen Mona skulle parres med Mozart når hun kom i løbetid og hun er lige startet i løbetid idag men nu er det aflyst En kort start med opdræt som stoppes nu
Gæst- Gæst
Sv: Allergi og katte
Det er rigtig synd for jer - jeg føler med jer, men helbredet kommer trods alt i første række.
Håber, at du trods alt bliver her på Kat-Danmark
Tak, det er helbredet der kommer først men det er svært alligevelMiss Ronski's skrev:Det er rigtig synd for jer - jeg føler med jer, men helbredet kommer trods alt i første række.
Gæst- Gæst
Ej sikke noget
Der kan dog gøres så meget ved allergi.... jeg ved flere har slem allergi for katte, men bliver medicineret for det... og kan på den måde leve sammen med kattene stadigvæk
Der kan dog gøres så meget ved allergi.... jeg ved flere har slem allergi for katte, men bliver medicineret for det... og kan på den måde leve sammen med kattene stadigvæk
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Vi har snakket om det men han har det meget dårlig så vi har besluttet at stoppe. Min mand har været indlagt p.g.a. han ikke kunne få vejret så vi tør ikke beholde katteneNa´Zyia skrev:Ej sikke noget
Gæst- Gæst
Åhhhh det er synd for jer.
Har han snakket med lægen om vaccination for det? Det kan lad sig gøre.
Har han snakket med lægen om vaccination for det? Det kan lad sig gøre.
PiaH- Storforbruger af Kat-Danmark
- Frosset :
Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.
Det var synd for jer. Jeg lider selv af astma og allergi over for mange ting og får forskelig medicin for det. Kan nogen gange når jeg gir mine fugle rent sand få problemer med af få luft, men jeg har fået nogle nye piller der modvirker astma og allergi, og de har også hjulpet gevaldigt på rengøring af fugleburet.
briten: Trist trist, men som Pia skriver.... det kan lade sig gøre at vaccinere for det.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Og han skal vel have medicin af en eller anden slags... indtil kattene er flyttet..... for at holde det ud. Måske han så opdager ,som Anne-Lykke Elling skriver.... at der er noget der hjælper... og i så kan beholde kattene
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Na´Zyia skrev:Og han skal vel have medicin af en eller anden slags... indtil kattene er flyttet..... for at holde det ud. Måske han så opdager ,som Anne-Lykke Elling skriver.... at der er noget der hjælper... og i så kan beholde kattene
Jeg har hørt man kan få undersøgt hvor meget man er allergisk over for katte f.eks. En læge vil jo til hver en tid sige man skal skaffe sig af med husdyrene. Jeg fik allerede som ung at vide, at det ville være bedst ikke at have husdyr når jeg har astma, men man kan måle om det måske er 2% eller 100%, og se om det er det der er synderen, eller om der er andre ting der spiller ind.
Anne-Lykke Elling: Præcis, lægen siger altid det er kattene man skal gå af med... eller hunden, hvis det er sådan en man har.
Flere har gennem tiden fundet ud af at det slet ikke var deres dyr de ikke kunne tåle
Flere har gennem tiden fundet ud af at det slet ikke var deres dyr de ikke kunne tåle
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Han er blevet undersøgt for mange forskellige ting og det eneste han slår ud på er katte, desværre.Anne-Lykke Elling skrev:Na´Zyia skrev:Og han skal vel have medicin af en eller anden slags... indtil kattene er flyttet..... for at holde det ud. Måske han så opdager ,som Anne-Lykke Elling skriver.... at der er noget der hjælper... og i så kan beholde kattene
Jeg har hørt man kan få undersøgt hvor meget man er allergisk over for katte f.eks. En læge vil jo til hver en tid sige man skal skaffe sig af med husdyrene. Jeg fik allerede som ung at vide, at det ville være bedst ikke at have husdyr når jeg har astma, men man kan måle om det måske er 2% eller 100%, og se om det er det der er synderen, eller om der er andre ting der spiller ind.
Da han var indlagt blev der målt hvor mange % det drejede sig om og det løb op på 82% mener jeg det var.
Det medicin han skulle have for at vi evt. kunne beholde kattene vil ikke kunne gå sammen med det medicin han får i forvejen.
Min mand er syg og det er også derfor han søger førtidspension, han har også fået at vide at hans pension vil gå igennem :-)
Derfor har vi taget denne beslutning selvom det er hårdt.
Men mange tak alle sammen
Gæst- Gæst
Sikke noget skidt. Føler med jer - Det er sgu hårdt at skulle af med sine elskede katte ..
Tusind tak LizzieLizzie skrev:Sikke noget skidt. Føler med jer - Det er sgu hårdt at skulle af med sine elskede katte ..
Gæst- Gæst
Når det ikke kan være anderledes, så håber jeg i hurtigt finder nogle nye gode hjem til dem.
Bare et råd... lad være med at "tage for meget" for dem... Der er så mange, både killinger og voksne katte der søger nye hjem lige nu.
Det primære må vel også være at finde nogle rigtig gode hjem til dem...
Bare et råd... lad være med at "tage for meget" for dem... Der er så mange, både killinger og voksne katte der søger nye hjem lige nu.
Det primære må vel også være at finde nogle rigtig gode hjem til dem...
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Åh nej, hvor er det frygteligt. Men jeg synes også, det trods alt er det bedste at sige farvel til kattene, selv om det er ufatteligt hårdt... Hvis det slår sig på din mands vejrtrækning, kan det jo at blive livstruende, og dén risiko kan man ikke løbe.
Jeg er selv allergisk overfor både hunde og tamrotter - men har alligevel begge dele i huset, for i det daglige har jeg kun symptomer fra øjne, næse og hud... og det kan lindres med medicin... Men hver gang jeg har gjort rent i tamrotternes bure, må jeg sidde og hive efter vejret resten af dagen - til trods for masser af astmamedicin.
Det er modbydeligt, når man ikke kan trække vejret, så jeg forstår godt, i bliver nødt til at skille jer af med kattene, uanset hvor ondt det gør - din mands helbred er trods alt det vigtigste.
Man kan godt blive vaccineret mod katteallergi, men ikke så længe man har katte i huset. Vaccinationen er heller ikke helt farefri - min søn har de sidste to år fået vaccination mod græspollen-allergi hver 6. uge, og han har 5 gange i løbet af dén tid haft så stærk en reaktion på behandlingen, at han måtte have øjeblikkelig lægehjælp, fordi han fik kraftig nældefeber, og slimhinderne i hals og lunger hævede, så han ikke kunne få luft.
Det er det rigtige, i gør... Men hvor ER det svært.
Jeg er selv allergisk overfor både hunde og tamrotter - men har alligevel begge dele i huset, for i det daglige har jeg kun symptomer fra øjne, næse og hud... og det kan lindres med medicin... Men hver gang jeg har gjort rent i tamrotternes bure, må jeg sidde og hive efter vejret resten af dagen - til trods for masser af astmamedicin.
Det er modbydeligt, når man ikke kan trække vejret, så jeg forstår godt, i bliver nødt til at skille jer af med kattene, uanset hvor ondt det gør - din mands helbred er trods alt det vigtigste.
Man kan godt blive vaccineret mod katteallergi, men ikke så længe man har katte i huset. Vaccinationen er heller ikke helt farefri - min søn har de sidste to år fået vaccination mod græspollen-allergi hver 6. uge, og han har 5 gange i løbet af dén tid haft så stærk en reaktion på behandlingen, at han måtte have øjeblikkelig lægehjælp, fordi han fik kraftig nældefeber, og slimhinderne i hals og lunger hævede, så han ikke kunne få luft.
Tusind tak Lylle MyLylle My skrev:Åh nej, hvor er det frygteligt. Men jeg synes også, det trods alt er det bedste at sige farvel til kattene, selv om det er ufatteligt hårdt... Hvis det slår sig på din mands vejrtrækning, kan det jo at blive livstruende, og dén risiko kan man ikke løbe.
Det lyder ikke så godt med din søn jeg håber det bliver bedre hen ad vejen med ham ;-)
Vi ville hellere end gerne beholde kattene men som du selv skriver, er det min mands helbred der er det vigtigste.
Vi mangler at finde et godt hjem til Mona, det bliver svært men der er ikke noget at gøre ved det
Gæst- Gæst
briten skrev:Det lyder ikke så godt med din søn jeg håber det bliver bedre hen ad vejen med ham ;-)
Jo tak, Briten... Han siger selv, det er både risiko og besvær værd. For første gang i hans liv kan han være udendørs fra først i juni til midt i august... Det har han aldrig kunnet før (han har været meget hårdt ramt, så vores sommertid er indtil nu foregået hjemme i stuen for lukkede døre og vinduer... og med et helt arsenal af medicin parat)
Nu kan han komme ud og få lys og luft om sommeren... Hvis jeg altså kan slide ham væk fra computeren.
Jeg håber virkelig, du finder verdens bedste hjem til Mona... Det er SÅ uretfærdigt, det hele.
Hvor er det dejligt han endelig kan være udendørs om sommeren hvis det altså lykkes dig at hive ham væk fra computerenLylle My skrev:briten skrev:Det lyder ikke så godt med din søn jeg håber det bliver bedre hen ad vejen med ham ;-)
Jo tak, Briten... Han siger selv, det er både risiko og besvær værd. For første gang i hans liv kan han være udendørs fra først i juni til midt i august... Det har han aldrig kunnet før (han har været meget hårdt ramt, så vores sommertid er indtil nu foregået hjemme i stuen for lukkede døre og vinduer... og med et helt arsenal af medicin parat)
Nu kan han komme ud og få lys og luft om sommeren... Hvis jeg altså kan slide ham væk fra computeren.
Jeg håber virkelig, du finder verdens bedste hjem til Mona... Det er SÅ uretfærdigt, det hele.
Gæst- Gæst
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|