Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hjælp en kat / Help a cat

2 deltagere

Go down

Hjælp en kat / Help a cat Empty Hjælp en kat / Help a cat

Indlæg af Na´Zyia Ons 24 Feb - 8:52

En telebus historie fra mit arbejde :





I et sommerhusområde henter jeg et ældre par flere gange om ugen, hvor flere katte følger dem til bussen..

De fortæller mig at de har lejet et sommerhus fordi deres 28 katte ikke trives i en lejlighed i byen. Jeg spurgte dem om kattene var neutraliserede, men det er kun 2 af dem. Giver I så hunkattene P-piller? Men sidst de forsøgte åd en af hankattene maden som pillen var i. De fortæller også hvor meget deres dyrlæge skal have for at neutralisere en hunkat...!!!!

Næste dag spurgte jeg min egen dyrlæge gennem 35 år om han lavede noget velgørenhedsarbejde. Han gav mig en pris som var under halvdelen af normal prisen. Jeg kontaktede også Kattens værn som ville give tilskud til dyrlægeregningen (det halve) hvis kattene også blev vaccineret og øremærket. KV har været så hjælpsomme at de også vil finde hjem til nogen af dem (6 stk), da ægteparret skal ned i antal af katte. Det er guld værd! Jeg har også tilbudt at køre for de ældre, da de ikke selv har bil.

Dyrenes dag komité har også sendt et ansøgningsskema, så de kan få tilskud til dyrlæge regningen, men pengene skal i første omgang lægges ud! Og de kan ikke få den fulde dyrlægeregning tilbagebetalt. Så enten skal pengene samles ind eller der skal findes en hovedsponsor. Det ville være en stor hjælp med rede penge, som kunne betale dyrlægeregningen i 1. omgang, nogle af pengene kommer så tilbage fra tilskudsordningerne.

Kattehjemmet i Hillerød har sagt ja til at finde nye hjem til 5 stk, det er bare skønt at nogle dyreværns organisationer kan samarbejde om det her! 3 er kommet afsted, 2 venter på plads. Stort tak til dem! Alle vil få logo nævnt på diverse hjemmesider, samt katteblade, aviser, ugeblade som vil tage historien. Jeg har også planer om en masse PR og reklame i de katteklubber samt udstillinger jeg kommer til.

Foreløbig har Olivers pet food doneret med 5 sække foder (ialt 7000 måltider), det kan forhåbentlig give de ældre mennesker lidt luft i økonomien, så de kan betale dyrlægeregningen!

Læs mere: http://www.manx.dk/adopt/adoption.html
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Hjælp en kat / Help a cat Left_bar_bleue0 / 40 / 4Hjælp en kat / Help a cat Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Hjælp en kat / Help a cat Empty Sv: Hjælp en kat / Help a cat

Indlæg af DK Musplheim Tors 25 Feb - 15:16

Tak fordi du spreder budskabet - Milene har vist brug for al den hjælp hun kan få gladsol
DK Musplheim
DK Musplheim
Katte-Konge
Katte-Konge

Frosset :
Hjælp en kat / Help a cat Left_bar_bleue0 / 40 / 4Hjælp en kat / Help a cat Right_bar_bleue

Antal indlæg : 110
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Lille Ravnshøj, Slagelse

http://www.musplheim.dk

Tilbage til toppen Go down

Hjælp en kat / Help a cat Empty Sv: Hjælp en kat / Help a cat

Indlæg af Na´Zyia Tors 25 Feb - 15:25

Ja, der ser godt nok ud til at være brug for hjælp cat1
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Hjælp en kat / Help a cat Left_bar_bleue0 / 40 / 4Hjælp en kat / Help a cat Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Hjælp en kat / Help a cat Empty Sv: Hjælp en kat / Help a cat

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum