Lidt hjælp.. alder på min kat?
+5
Miss Ronski's
Missis F
Na´Zyia
Lylle My
lotte
9 deltagere
Side 1 af 1
Lidt hjælp.. alder på min kat?
Jeg tog Nala til mig sidst i december .. Hun var udsultet, tynd , og lugtede grimt.. - Den tidligere ejer, har ikke haft passet hende særligt godt..
Hendes tidligere ejer siger hun var på det tidspunkt 4 mdr - Og skulle så være 5 mdr nu, men det tror jeg altså ikke helt på..
Kan I se det på hende, altså hvor gammel I tror hun er ??
Her kan I se hende, da hun kom hjem til mig i december..
Og her en mdr efter billederne - Taget den 22 Januar..
Hendes tidligere ejer siger hun var på det tidspunkt 4 mdr - Og skulle så være 5 mdr nu, men det tror jeg altså ikke helt på..
Kan I se det på hende, altså hvor gammel I tror hun er ??
Her kan I se hende, da hun kom hjem til mig i december..
Og her en mdr efter billederne - Taget den 22 Januar..
lotte- Gårdkat
- Frosset :
Antal indlæg : 47
Medlem siden : 28/12/09
Geografisk sted : Lolland
Sv: Lidt hjælp.. alder på min kat?
Øhh... "Den tidligere ejer, har ikke haft passet hende særligt godt.." ..Dét må vist siges at være LIDT af en underdrivelse. Stakkels lille kræ.
Jeg har ingen erfaring som avler, men hvis jeg fik hende præsenteret som en killing på 3-4 måneder, ville jeg ikke have tvivlet.
Men hvis hun har sultet, kan det måske godt passe, at hun er ældre... Hun kan jo være stærkt hæmmet i sin vækst pga vitamin- og mineralmangel.
Min bror fandt engang på en skovtur en lille killing, der så ud til at være på alder med min egen nyanskaffede killing (9 uger... og ja, jeg véd godt, den burde have været ved sin mor 3 uger endnu, men det mente de forrige ejere altså ikke, de ville vente på) Efter to måneder brækkede den det ene ben på langs ved et hop på 30 cm, og dyrlægen mente, den på det tidspunkt var omkring 5 måneder, men meget lille... Dens knogler var meget skøre, fordi den ikke havde fået ordentlig næring i en tidlig alder, så min bror fik besked på at give den ekstra vitaminer og kalk for at styrke de svage knogler. Dét hjalp, sammen med noget ordentligt foder. Hun blev en smuk kat, selv om hun aldrig blev særlig stor.
Hvor var det godt, du fik fingene i Nala... Hun ser RIGTIG tryg og veltilpas ud på de sidste billeder.
Jeg har ingen erfaring som avler, men hvis jeg fik hende præsenteret som en killing på 3-4 måneder, ville jeg ikke have tvivlet.
Men hvis hun har sultet, kan det måske godt passe, at hun er ældre... Hun kan jo være stærkt hæmmet i sin vækst pga vitamin- og mineralmangel.
Min bror fandt engang på en skovtur en lille killing, der så ud til at være på alder med min egen nyanskaffede killing (9 uger... og ja, jeg véd godt, den burde have været ved sin mor 3 uger endnu, men det mente de forrige ejere altså ikke, de ville vente på) Efter to måneder brækkede den det ene ben på langs ved et hop på 30 cm, og dyrlægen mente, den på det tidspunkt var omkring 5 måneder, men meget lille... Dens knogler var meget skøre, fordi den ikke havde fået ordentlig næring i en tidlig alder, så min bror fik besked på at give den ekstra vitaminer og kalk for at styrke de svage knogler. Dét hjalp, sammen med noget ordentligt foder. Hun blev en smuk kat, selv om hun aldrig blev særlig stor.
Hvor var det godt, du fik fingene i Nala... Hun ser RIGTIG tryg og veltilpas ud på de sidste billeder.
Hvor så hun dog ud
Hvad er dog det for en måde have kat på .. tidligere ejer burde i den grad skamme sig!
Hun ligner bestemt ikke en kat på 5 mnd.
Du kan bedst finde ud af det ved at lade dyrlægen se på hendes tænder, de røber kattens alder.
Hvad er dog det for en måde have kat på .. tidligere ejer burde i den grad skamme sig!
Hun ligner bestemt ikke en kat på 5 mnd.
Du kan bedst finde ud af det ved at lade dyrlægen se på hendes tænder, de røber kattens alder.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Sikke en dejlig kat Godt hun kom hjem til dig.
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Hun er bare kær..... var hun lige blev vasket, og var drivvåd, da du hentede hende??
Ja pænt behandlet er hun ihvertfald ikke.. Så maver og tynd ..
Hun skal også til dyrelægen for at blive tjekket og hun har det godt osv..
Miss Ronski's - Hun var ikke driv våd, men hun var indsmurt i afføring og en smule våd da jeg hentede hende..
Hun skal også til dyrelægen for at blive tjekket og hun har det godt osv..
Miss Ronski's - Hun var ikke driv våd, men hun var indsmurt i afføring og en smule våd da jeg hentede hende..
lotte- Gårdkat
- Frosset :
Nu jeg kan blive så Over at mennesker kan behandle dyr sådan, godt hun kom hjem til dig hun se da meget bedre ud Dejligt lille pige
Sikke da en skøn lille kat, godt hun har fået ny ejer, for det sku da forbydes at behandle dyr sådan.
Ja det var SÅ synd for hende altså - Utroligt folk kan finde på det..
Men hun har det meget bedre nu : Se selv her:
Er hun bare ikke SMUK :)
Men hun har det meget bedre nu : Se selv her:
Er hun bare ikke SMUK :)
lotte- Gårdkat
- Frosset :
lotte skrev:Ja det var SÅ synd for hende altså - Utroligt folk kan finde på det..
Men hun har det meget bedre nu : Se selv her:Er hun bare ikke SMUK :)
Det er hun helt sikkert
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Hvor var det godt I kunne tage jer af den stakkels mis
Og hvor ser hun smuk ud nu
Og hvor ser hun smuk ud nu
Denise- Udstillingskat
- Frosset :
Antal indlæg : 185
Medlem siden : 31/10/09
Geografisk sted : Brøndby
Hun er vel nok dejlig og meget heldig, at du kom og hentede hende væk fra det sted. Men kan ikke lade være at tænke på, om der var andre dyr i huset hvor hun boede, og hvilken tilværelse de så har der.
Alicia- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers
Lignende emner
» Hjælp en kat / Help a cat
» Hjælp os med at få forbudt declawing i USA
» lidt om charlotte h
» Hjælp fedthale og grim
» Lidt fra vesterhavet
» Hjælp os med at få forbudt declawing i USA