Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Barf foder til katte

3 deltagere

Go down

Barf foder til katte Empty Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Man 15 Feb - 19:57

Jeg har lige siddet og kigget på barf tørfoder til katte fra Akana, Orien og Applaus. Og Bozita har noget vådfoder som indeholder 93% kød. Ingen af dem indeholder korn af nogen art. Er det noget som andre herinde har prøvet til kattene? Overvejer så småt at prøve det til Mikki og Mille.
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af DkAtli Man 15 Feb - 21:48

Nej, men jeg vil heller ikke mene der er noget der hedder BARF tørfoder :)

Men mere tørfoder med storemængder kød

Så vidt jeg ved putter de frugt i istedet for korn.

Herhjemme BARF'er jeg

DkAtli
Killing

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 7
Medlem siden : 14/02/10
Geografisk sted : Fredericia

http://www.dkatli.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Man 15 Feb - 22:33

Hos Petfoods.dk forhandles de nævnte fodertyper. Her kalder man det barf tørfoder. Og du har ret, De kommer frugt i og grønsager, men ingen korn.
Er det daggamle kyllinger du fodrer med, eller hvad bruger du? Og hvor køber du deres foder?
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af DkAtli Tirs 16 Feb - 13:50

De får både daggamle kyllinger, hvid fisk, indmad, oksekød, økohøne, fjerkræ, rensdyr, hest og tja en masse forskelligt, bortset fra laks, det gider de ikke spise :)

jeg køber det via www.rigtighundemad.dk da de har en butik tættest på mig, jeg får endda leveret derfra :)

man kan også købe det via www.rigtigkattemad.dk

foreskellen er størrelsen på poserne.. hos hundemad, er det i 500g poser (der let kan bankes over med en hammer og ompakkes når det kommer hjem) og hos kattemad er det 250g poser..

De daggamlekyllinger jeg køber, er de det som de kalder håndskåret, hvilket vil sige de er i små klumper, de kommer i 2000g poser, og er rigtig nemt at ompakke også :)

DkAtli
Killing

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 7
Medlem siden : 14/02/10
Geografisk sted : Fredericia

http://www.dkatli.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Tirs 16 Feb - 20:34

Det lyder spændende. Jeg har to katte, som har fået dels RC og Hills fra dyrlægen og dyrehandlen, og lidt vådfoder. Men den ældste kat som er 5½ år er blevet overvægtig efter den blev steriliseret, for 2 år siden. Nu er jeg så begyndt at købe en bøf hos slagteren, en gang imellem for at give hende mere animalsk protein, istedet for alle de kulhydrater som er i hendes tørfoder. Det vil hun gerne have, men kan jeg give hende alle slags kød, svin, kylling osv. fra slagter og supermarked, eller skal det have en særlig behandling, for at hun må spise det råt?
Jeg har også bestilt noget vådfoder via nettet, som indeholder 93% kød. For killingen vil ikke spise råt. Regner med at det er sundere end det hun spiser i øjeblikket. Hun er lige blevet steriliseret for en uge siden.
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Miss Ronski's Tirs 16 Feb - 21:46

Jeg synes, at barf lyder spændende - men også helt uoverskueligt.

Jeg døjer nok med at finde ud af, hvad vi selv skal spise til aftensmad - og skal jeg så også til at finde på til dyrene - ja så går det da helt i ged herhjemme Barf foder til katte 250325
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Tirs 16 Feb - 22:56

Jamen Miss Ronski's du skal da bare lave skema mad, så skal du bare huske hvilken ugedag det nu er :hehe:
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Miss Ronski's Tirs 16 Feb - 23:04

jamen det kan da også være svært nok, når man går hjemme Barf foder til katte 139960 ...... og så skal man nok også huske at tage det op af fryseren eller hvad?
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Ons 17 Feb - 0:11

Jo det vil nok være det smarteste at tage kødet ud af fryseren først. Du kan jo selvfølgelig også smide Katten i fryseren, men er ikke sikker på den vil synes om det,. Okay rabler nu. LOL Næ du skal bare lave endnu et skema, over hvad du skal lave for hver dag i ugen.. og så skal du have en kalender ved siden af skemaerne,så du kan strege ud for hver dag,.. og så skal du have sådan en elektronisk dims, der fortæller dig med jævne mellemrum at i dag er det ...torsdag den 32. maj. Og så skal det nok gå alt sammen. lool haha
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Miss Ronski's Ons 17 Feb - 0:27

Barf foder til katte 572356 Barf foder til katte 473443 det første skridt må jo så være, at jeg først lærer at huske at tage mad op af fryseren til os selv......... og så må jeg lære at huske, at kigge i en kalender....... Barf foder til katte 844598 det der Barf har vist lange udsigter her hos mig Barf foder til katte 668775
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Ons 17 Feb - 1:10

Jeg tror nu heller ikke det bliver indført, som andet end supplement, her i huset. Vil bare gerne væk fra alle de kulhydrater som almindeligt tørfoder indeholder. Og give misserne så naturlig en føde, som jeg nu kan overskue at servere for dem. og så håber jeg på at Mikki vil tabe sig på en mere
protein rig kost.
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af DkAtli Ons 24 Feb - 14:01

Miss Ronski's skrev:Jeg synes, at barf lyder spændende - men også helt uoverskueligt.

Jeg døjer nok med at finde ud af, hvad vi selv skal spise til aftensmad - og skal jeg så også til at finde på til dyrene - ja så går det da helt i ged herhjemme Barf foder til katte 250325

Jeg syntes det er nemmere at finde til dyrene :)

Når jeg bestiller siger jeg bare "Lidt af det hele" og så har de deres egen skuffe i fryseren, hvor jeg fisker 2 forskellige poser op af, og ligger i køkeskabet :) så får de af dem til de er tomme, og ås er det bare ud og fiske 2 nye frem :)

DkAtli
Killing

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 7
Medlem siden : 14/02/10
Geografisk sted : Fredericia

http://www.dkatli.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af DkAtli Ons 24 Feb - 14:04

Alicia skrev:Det lyder spændende. Jeg har to katte, som har fået dels RC og Hills fra dyrlægen og dyrehandlen, og lidt vådfoder. Men den ældste kat som er 5½ år er blevet overvægtig efter den blev steriliseret, for 2 år siden. Nu er jeg så begyndt at købe en bøf hos slagteren, en gang imellem for at give hende mere animalsk protein, istedet for alle de kulhydrater som er i hendes tørfoder. Det vil hun gerne have, men kan jeg give hende alle slags kød, svin, kylling osv. fra slagter og supermarked, eller skal det have en særlig behandling, for at hun må spise det råt?
Jeg har også bestilt noget vådfoder via nettet, som indeholder 93% kød. For killingen vil ikke spise råt. Regner med at det er sundere end det hun spiser i øjeblikket. Hun er lige blevet steriliseret for en uge siden.

Jeg ville ikke købe fra slagteren, da de ikke putter de ekstra vitaminer i kødet som kattene (og hundene) skal have :) Plus at ved slagten skærer de oftes en masse væk, mens det man kan købe der er det alt der er blandet sammen :)

Prøv at varme kødet et par sekunder i microen, herhjemem giver jeg det 20 sek, så er det ikke koldt, men stadigvæk råt :) Mine misser gider nemlig ikke spise kold mad ;)

DkAtli
Killing

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 7
Medlem siden : 14/02/10
Geografisk sted : Fredericia

http://www.dkatli.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Alicia Ons 24 Feb - 23:27

Ja de tilsatte vitaminer er jo da et plus, så behøver jeg ikke give hende vitaminpiller.

Jeg har desværre ingen micro ovn. Men hun har nu heller ikke noget imod, at det bare har stuetemperatur. Og hvis det er for koldt, plejer jeg at lægge det i en kop som jeg sætter i kogende vandbad i nogle minutter.

Jeg vil prøve at gå ind i butikken med "Rigtig hundemad" i Randers, næste gang jeg kommer derind. Så kan jeg få en lille portion i første omgang, og se om Mikki vil spise det.

Mange tak for de gode råd :flower1:
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af DkAtli Tors 25 Feb - 0:08

Alicia skrev:Ja de tilsatte vitaminer er jo da et plus, så behøver jeg ikke give hende vitaminpiller.

Jeg har desværre ingen micro ovn. Men hun har nu heller ikke noget imod, at det bare har stuetemperatur. Og hvis det er for koldt, plejer jeg at lægge det i en kop som jeg sætter i kogende vandbad i nogle minutter.

Jeg vil prøve at gå ind i butikken med "Rigtig hundemad" i Randers, næste gang jeg kommer derind. Så kan jeg få en lille portion i første omgang, og se om Mikki vil spise det.

Mange tak for de gode råd :flower1:

Det var så lidt :)

DkAtli
Killing

Frosset :
Barf foder til katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Barf foder til katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 7
Medlem siden : 14/02/10
Geografisk sted : Fredericia

http://www.dkatli.dk

Tilbage til toppen Go down

Barf foder til katte Empty Sv: Barf foder til katte

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum