Kys ikke din kat
+2
Miss Ronski's
Na´Zyia
6 deltagere
Side 1 af 1
Kys ikke din kat
Lad vær at kysse dit dyr, og tænkt dig i det hele taget om, når du er i nærkontakt med dine kæledyr. Du risikerer at smitte dem med sygdom.
Amerikanske myndigheder kommer med en skarp opfordring til ikke at kysse med sit kæledyr. Det sker efter, at en amerikansk kat for nyligt blev smittet med svineinfluenza, tilsyneladende af sine ejere. Det skriver Reuters Bureau.
Smitten kan således smitte både fra mennesker til dyr og fra dyr til mennesker, derfor bør man også være opmærksom på, om ens dyr skranter.
"Når et dyr er sygt, skal vi bruge sund fornuft. Vask dine hænder, og lad være at lade dem kysse dig i ansigtet," siger Dr. Julie Levy, der er ekspert i kæledyrssygdomme ved Florida Universitet.
Kæledyrene har i øvrigt lige så store chancer som mennesker for at komme igennem influenzaen i live.
Kilde: http://avisen.dk/kys-ikke-din-kat_117391.aspx
Amerikanske myndigheder kommer med en skarp opfordring til ikke at kysse med sit kæledyr. Det sker efter, at en amerikansk kat for nyligt blev smittet med svineinfluenza, tilsyneladende af sine ejere. Det skriver Reuters Bureau.
Smitten kan således smitte både fra mennesker til dyr og fra dyr til mennesker, derfor bør man også være opmærksom på, om ens dyr skranter.
"Når et dyr er sygt, skal vi bruge sund fornuft. Vask dine hænder, og lad være at lade dem kysse dig i ansigtet," siger Dr. Julie Levy, der er ekspert i kæledyrssygdomme ved Florida Universitet.
Kæledyrene har i øvrigt lige så store chancer som mennesker for at komme igennem influenzaen i live.
Kilde: http://avisen.dk/kys-ikke-din-kat_117391.aspx
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Sv: Kys ikke din kat
Miss Ronski's skrev::hmm: det er jo svært at lade være
Det har du fuldstændig ret i men nu er vi da i det mindste advaret :thihi:
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Der er ikke andet for
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
lala1979: Netop
Jeg kysser heller ikke mine.... de kysser mig ,de står ligefrem i kø for at komme til
Jeg kysser heller ikke mine.... de kysser mig ,de står ligefrem i kø for at komme til
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Det er da svært.....vi har en kat som elsker at slikke én på næsen og engang imellem også på læberne :love: jeg kan da ikke få mig selv til at skubbe hende væk :hmm:
Min næse er snart slidt helt ned af hendes "sandpapirs" tunge
MERRY CHRISTMAS
:hopla:
Min næse er snart slidt helt ned af hendes "sandpapirs" tunge
MERRY CHRISTMAS
:hopla:
Gæst- Gæst
Jeg kan nu heller ikke lade være. :hmm: På den anden side... Jeg kyssede og krammede jo også min søn da han var mindre, til trods for smitterisiko.
Man kan vel heller ikke gå og være så bange for at smitte sine dyr med én eller anden grufuld sygdom, så man slet ikke tør NYDE deres selskab.
Men jeg vil da indrømme, at mens jeg havde A-influenza var jeg lidt mere tilbageholdende med nærkontakt end normalt... Bare for en sikkerheds skyld. :syg:
Man kan vel heller ikke gå og være så bange for at smitte sine dyr med én eller anden grufuld sygdom, så man slet ikke tør NYDE deres selskab.
Men jeg vil da indrømme, at mens jeg havde A-influenza var jeg lidt mere tilbageholdende med nærkontakt end normalt... Bare for en sikkerheds skyld. :syg:
Lizzie skrev:Jeg kan nu godt lade vær. Her er det kattene der kysser mig ..
Gæst- Gæst
Jeg kan desværre ikke lade være!!! :)
Forresten så er det her mit jomfru indlæg her på siden :)
Bamse- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 2
Medlem siden : 30/12/09
Geografisk sted : Randers
Bamse skrev:Jeg kan desværre ikke lade være!!! :)
Jeg tror ikke det er ret mange af os der kan lade være
Tillykke med første indlæg - håber det bliver til rigtig mange hen af vejen
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Lignende emner
» Veninden vil ikke lytte - er jeg dum?
» Ikke mere sne...
» HVad man dog ikke kan lære dem ;o)
» Det laver din kat, når du ikke er hjemme....
» Felis-Trollius/Hej allesammen :o)
» Ikke mere sne...
» HVad man dog ikke kan lære dem ;o)
» Det laver din kat, når du ikke er hjemme....
» Felis-Trollius/Hej allesammen :o)
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum