Simba hjemme fra Dyrlægen
5 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
Simba hjemme fra Dyrlægen
Så er min skønne dreng kommet hjem :o)
og der er fundet ud af hvad han fejler.... jeg mangler dog at få det endelig svar på hvad hans sygdom skyldes... der er send blod afsted til en DNA prøve... svaret får jeg i næste uge.
Simba har hæmobartonella Autoimmun hæmolytisk anæmi : http://www.netdyredoktor.dk/sw4146.asp
Så er det så jeg venter på svar på om det skyldes Mycoplasma Hæmofelis (tidligere kaldes Hæmobartonella)det er dyrlægen næsten sikker på det gør : http://www.netdyredoktor.dk/sw12962.asp
Simba er nu sat i behandling med Ronaxan og Medrol.
Medrol skal han trappes meget langsomt ud af, da han ellers kan blive meget syg.
Han er meget træt, men han har dog fået mere energi siden jeg afleverede ham... han spiser også godt igen.
Dyrlægen sagde også til mig, at får vi først slået det her ned... så er det yderst sjældent at katte får det igen på et senere tidspunkt i deres liv.
Nu skal min dreng passes og plejes... og forkæles på alle tænkelige måder :o)
Åh i skulle se ham... han er virkelig ikke andet end knogler :'( tænk sig at sygdom så hurtigt kan pille alt huld af en kat :'(
og der er fundet ud af hvad han fejler.... jeg mangler dog at få det endelig svar på hvad hans sygdom skyldes... der er send blod afsted til en DNA prøve... svaret får jeg i næste uge.
Simba har hæmobartonella Autoimmun hæmolytisk anæmi : http://www.netdyredoktor.dk/sw4146.asp
Så er det så jeg venter på svar på om det skyldes Mycoplasma Hæmofelis (tidligere kaldes Hæmobartonella)det er dyrlægen næsten sikker på det gør : http://www.netdyredoktor.dk/sw12962.asp
Simba er nu sat i behandling med Ronaxan og Medrol.
Medrol skal han trappes meget langsomt ud af, da han ellers kan blive meget syg.
Han er meget træt, men han har dog fået mere energi siden jeg afleverede ham... han spiser også godt igen.
Dyrlægen sagde også til mig, at får vi først slået det her ned... så er det yderst sjældent at katte får det igen på et senere tidspunkt i deres liv.
Nu skal min dreng passes og plejes... og forkæles på alle tænkelige måder :o)
Åh i skulle se ham... han er virkelig ikke andet end knogler :'( tænk sig at sygdom så hurtigt kan pille alt huld af en kat :'(
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Sv: Simba hjemme fra Dyrlægen
Uha - det lyder ikke godt - men hvor er det dejligt, at han trods alt har fået lidt mere energi og appetit igen. :)
God bedring til Simba - nu står den vist på lækkerier ;-)
Ja det er helt vildt så hurtigt det kan gå - med dyr i det hele taget.
Jeg havde engang en schæfer som pludselig table sig vildt - i løbet af få dage. Dyrlægen troede at jeg havde mishandlet hende gennem længere tid - men det viste sig, at hun havde kræft, og døde desværre dagen efter, hun havde været ved dyrlægen.
God bedring til Simba - nu står den vist på lækkerier ;-)
Ja det er helt vildt så hurtigt det kan gå - med dyr i det hele taget.
Jeg havde engang en schæfer som pludselig table sig vildt - i løbet af få dage. Dyrlægen troede at jeg havde mishandlet hende gennem længere tid - men det viste sig, at hun havde kræft, og døde desværre dagen efter, hun havde været ved dyrlægen.
God bedring til Simba - dejligt at det går lidt bedre med ham.
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Miss Ronski's: Tak skal du have :)
Nej, det er ikke helt godt :'(
Ja det går stærkt ned af bakke med dem... Havde også før jeg fik Bundy en Rottweiler hvalp.. hun fik parvo virus... 3 dage efter måtte jeg aflive hende fordi der ikke var noget at gøre for hende.. og hun led :'(
Hun var efter de 3 dage faktisk kun knogler med skind omkring... glemmer aldrig det syn :'(
Missis F: Tak skal du have :)
Ja godt at det går lidt fremad... han er dog milevidt fra "den gamle Simba" :(
Nej, det er ikke helt godt :'(
Ja det går stærkt ned af bakke med dem... Havde også før jeg fik Bundy en Rottweiler hvalp.. hun fik parvo virus... 3 dage efter måtte jeg aflive hende fordi der ikke var noget at gøre for hende.. og hun led :'(
Hun var efter de 3 dage faktisk kun knogler med skind omkring... glemmer aldrig det syn :'(
Missis F: Tak skal du have :)
Ja godt at det går lidt fremad... han er dog milevidt fra "den gamle Simba" :(
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Måske er det også flytningen, der spiller ind her ? Katte hader jo forandringer......
- Frosset :
Lige det her, det har så ikke noget at gøre med flytningen.
Han havde det jo også strålende indtil.
Han spiste,legede,spandt.... var glad og veltilpas.... og farede i armene af alle der kom ind af døren :o)
Men blodmangel... og så i så kraftig grad, det gør jo én træt.
Håber han hurtigt er ovenpå... når først medicinen får lov at virke.
Han havde det jo også strålende indtil.
Han spiste,legede,spandt.... var glad og veltilpas.... og farede i armene af alle der kom ind af døren :o)
Men blodmangel... og så i så kraftig grad, det gør jo én træt.
Håber han hurtigt er ovenpå... når først medicinen får lov at virke.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Håber at Simba bliver hurtigt bliver rask og sig selv igen, den dejligste kat :)
- Frosset :
Missis F skrev:Håber at Simba bliver hurtigt bliver rask og sig selv igen, den dejligste kat :)
Tak skal du have Missis :D
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Ååhh Nej Mb/bedste.... :'( det gør mig såå ondt'' Han er bare så dejlig og kæle glemmer aldrig da vi første gang skulle se Kenzo mig og Boje, han var jo lige ved og kravle ind i os og vi fik da nysser og han stangede helt vildt *ss* :love: :D Han fortjener ikke og være syg'' Håber han får det bedre snart og det vender og han bliver rask, alt for tidligt han skal herfra :'( Håber det bedste for Simba drengen'' og dig kram og knus...
lala1979 skrev:Ååhh Nej Mb/bedste.... :'( det gør mig såå ondt'' Han er bare så dejlig og kæle glemmer aldrig da vi første gang skulle se Kenzo mig og Boje, han var jo lige ved og kravle ind i os og vi fik da nysser og han stangede helt vildt *ss* :love: :D Han fortjener ikke og være syg'' Håber han får det bedre snart og det vender og han bliver rask, alt for tidligt han skal herfra :'( Håber det bedste for Simba drengen'' og dig kram og knus...
Mange tak Laila
Ja han er nemlig den mest skønne dreng.... og han tror at de folk der kommer i huset, de kommer ene og alene for hans skyld *GG*
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Så lidt gør mig ondt Søde *ss* Jaah han er godt nok en kælepot så skøn han er.. Håber det bedste... Kram
Idag er det tydeligt at se Simba har fået det bedre... meget bedre :bounce: :bounce: :bounce:
De sidste dage har han kun været vågen når han ville have lidt at spise, eller når han skulle på bakken.
Nu har han været vågen i snart 3 timer... ud i et køre, så det er stor fremgang :D
Imorgen skal jeg så ringe på den sidste blodprøve.. for at høre om hans AIHA skyldes den formodede parasit Mycoplasma Hæmofelis.
Jeg er bare så glad for at se den store fremgang :lol:
Nu skal han bare have noget sul på siderne, men det skal nok komme :)
De sidste dage har han kun været vågen når han ville have lidt at spise, eller når han skulle på bakken.
Nu har han været vågen i snart 3 timer... ud i et køre, så det er stor fremgang :D
Imorgen skal jeg så ringe på den sidste blodprøve.. for at høre om hans AIHA skyldes den formodede parasit Mycoplasma Hæmofelis.
Jeg er bare så glad for at se den store fremgang :lol:
Nu skal han bare have noget sul på siderne, men det skal nok komme :)
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Åååååhhhhh - det var bare rigtig dejligt. Så virker behandlingen jo :-)
Nu går det sikkert hurtigt fremad... super skønt :-)
Nu går det sikkert hurtigt fremad... super skønt :-)
Ja behandlingen virker :bounce:
Ja tror også det går hurtigt fremad... for nu vil han også godt spise sin tørkost :D
Og så sover han stadig ikke *GG*
Ja tror også det går hurtigt fremad... for nu vil han også godt spise sin tørkost :D
Og så sover han stadig ikke *GG*
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Hvor er det bare herligt :-) - så er han næsten fit for fight i morgen - dog i letvægtsklassen ;-)
Ja det er bestemt i letvægtsklassen.... fluevægtsklassen :P
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
har du vejet ham??? Hvor meget vejer han? - og hvad plejer han at veje?
Nej jeg har ikke vejet ham... og kan faktisk ikke huske hvad han plejer at veje.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Jah. men den bog hvor jeg havde skrevet alt om kattene gennem tiden, den spiste min hund Emma... sammen med mange andre ting :'(
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Ja... Hun tog ALT hvad hun kunne komme i nærheden af - ALT
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Ååh det er da bare en god nyhed bedste'' Så dejligt og høre...
Han fortjener også og leve i mange år inu, den dejlige misser'' Kram*
Han fortjener også og leve i mange år inu, den dejlige misser'' Kram*
Dejligt at høre, at Simba har det bedre :)
- Frosset :
Side 1 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Det laver din kat, når du ikke er hjemme....
» Imorgen skal der tages blodprøve på Simba igen
» Gode nyheder Alfred er hjemme
» Batman er hos dyrlægen !
» Imorgen tager jeg til dyrlægen med drengene
» Imorgen skal der tages blodprøve på Simba igen
» Gode nyheder Alfred er hjemme
» Batman er hos dyrlægen !
» Imorgen tager jeg til dyrlægen med drengene
Side 1 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum