Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lille ny mis med en fuldvoksen hund

2 deltagere

Go down

Lille ny mis med en fuldvoksen hund Empty Lille ny mis med en fuldvoksen hund

Indlæg af alvildaabc Lør 12 Mar - 17:44

Jeg har altid haft katte og hunde sammen – og der har aldrig været nogen problemer. Men vi har også altid fået dem på samme tid som babyer, så de er altid vokset op sammen. Jeg har dog ikke haft kat med den hund, jeg har nu – en stor dejlig schæferhund, og min store pige plager livet af mig for at få en lille mis igen, men jeg ved ikke, om jeg tør. Nu er vores hund jo fuldvoksen (5 år), og hun er ret interesserede i kattene ude på vejen, når vi går en tur. Hun har aldrig gjort en kat fortræd ;-) - men ville det ikke alligevel være farligt for en lille ny mis at komme hjem til os, eller blot det, at det ville være en baby, ville det ”beskytte” missen for for voldsomme lege?

alvildaabc
Killing

Frosset :
Lille ny mis med en fuldvoksen hund Left_bar_bleue0 / 40 / 4Lille ny mis med en fuldvoksen hund Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4
Medlem siden : 06/03/11
Geografisk sted : danmark

Tilbage til toppen Go down

Lille ny mis med en fuldvoksen hund Empty Sv: Lille ny mis med en fuldvoksen hund

Indlæg af Lylle My Søn 13 Mar - 11:29

HMM Det er lidt svært at sige for os, der ikke kender hundens temperament... Hvis det er en lidt hyperaktiv hanhund med et stærkt jagtinstinkt, ville jeg nok være yderst forsigtig med at præsentere den for en lille killing (helt umuligt ville det måske ikke være, men det ville nok kræve MEGET arbejde og forsigtighed) ..men hvis hunden er rolig, velopdragen og godmodig af natur (og hvis det endda skulle være en tæve), vil det sandsynligvis ikke være særlig svært at lære den, at killingen er et nyt familiemedlem, der skal beskyttes (beskytterinstinktet er jo meget veludviklet hos schæfere). Men jeg vil råde dig til at tage nogle fridage, når killingen kommer hjem, så dén og hunden kan lære hinanden at kende under opsyn... bare for dét tilfælde, at hunden skulle være lidt for hårdhændet (eller at KILLINGEN er det) fnis

I kunne måske aftale med dem, i får killingen fra, at i kan få den "på prøve"... og at i kan levere den tilbage, hvis det mod forventning skulle vise sig, at hunden nægter at dele sit hjem med den.

Men langt de fleste hunde vil straks opdage, at deres mennesker er glade for killingen og leger med den - og at det altså er et nyt familiemedlem, der skal beskyttes... mens dé katte, den møder på vejen, bare er interessante fremmede dyr (og hvis de kommer ind i haven, er de indtrængere, der bare skal UD). :biggrin:
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Lille ny mis med en fuldvoksen hund Left_bar_bleue0 / 40 / 4Lille ny mis med en fuldvoksen hund Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum