Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mange vildkatte hvor vi bor - et problem

2 deltagere

Go down

Mange vildkatte hvor vi bor - et problem Empty Mange vildkatte hvor vi bor - et problem

Indlæg af hexiatre Tirs 25 Jan - 18:21

Vi har så mange vildkatte det sted, hvor vi bor, og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre. Min lille hanmis kommer tit hjem med en masse skrammer – selvfølgelig kan han også selv være ude om det – men det vrimler med flere generationers katte i haven og i skoven op mod huset, og jeg ved bare ikke, hvad jeg kan gøre for at ”beskytte” min lille hanmis. Beholde ham indendørs? Nej vel, han elsker jo naturen…Skyde vildkattene??? - (dette var kun en joke), eller lade ham lære af sine egne erfaringer, så han i stedet finder ud af at gå udenom de ”vilde løver”.

hexiatre
Killing

Frosset :
Mange vildkatte hvor vi bor - et problem Left_bar_bleue0 / 40 / 4Mange vildkatte hvor vi bor - et problem Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4
Medlem siden : 26/12/10
Geografisk sted : kolding

Tilbage til toppen Go down

Mange vildkatte hvor vi bor - et problem Empty Sv: Mange vildkatte hvor vi bor - et problem

Indlæg af Alicia Tirs 25 Jan - 20:42

Du kan henvende dig til din kommune og der finde ud af om de har en ordning om at indfange vilde katte, eller evt. Kattens Værn, Dyrernes beskyttelse etc.
Jeg har selv 2 vildkatte og deres "tamme" killinger som vi, min mand og jeg, er foderværter for. Kattens Værn har hjulpet os med at få dem neutraliseret, undersøgt for sygdom, vaccineret og genudsat.

Indhegn din have, så din hanmis kan nyde naturen i fred for "løver og tigere" men i et begrænset område. så risikerer du heller ikke at han løber ud på vejen og bliver kørt ned.
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Mange vildkatte hvor vi bor - et problem Left_bar_bleue0 / 40 / 4Mange vildkatte hvor vi bor - et problem Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum