Shiva 11½ uge
3 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Shiva 11½ uge
Iams Hairball er til voksne katte... men for en periode sker der ikke noget ved at give det til en killing... det er trods alt vigtigt maven kommer iorden.... det hjælper selvfølgelig ikke hvis den dårlige mave er pga. sygdom... som f.eks giardia.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Alicia skrev:Lizzie: Okay, Hvor lang tid gik der så inden det blev normal?
Både Mikki og Mille tåler fint Applaws, men det er så blandet med Acana som også er uden korn og med 60 % kød. Men det kan da godt være at Shiva ikke tåler det, det er jo heller ikke killinge foder. Findes Iams Hairball til killinger?
Nej det findes ikke til killinger.
Jeg gik væk fra at bruge Applaws da, det ikke blev bedre, og lige så snart det ikke var blandet i mere, gik deres maver i orden.
Na' Zyia Lige nu ser hans afføring ud til at være på rette kurs, det har pølseform men er stadig meget blød. Så må vi se om det er nok når medicineringen er ovre på fredag. Jeg vil finde ud af hvor jeg kan købe Iams Hairball, for det tilfælde at der skulle blive brug for det.
Lizzie:Nej det er klart, du kan ikke brug Applaws, hvis missernes maver ikke tåler det. Grunden til jeg gik over til Applaws, var at det ikke indeholder korn og har et stort indhold af kød (80 %). Egentlig ville jeg gerne være gået over til BARF men det ville mine misser ikke være med til. Derimod ville de gerne have både Acana og Applaws.
Lizzie:Nej det er klart, du kan ikke brug Applaws, hvis missernes maver ikke tåler det. Grunden til jeg gik over til Applaws, var at det ikke indeholder korn og har et stort indhold af kød (80 %). Egentlig ville jeg gerne være gået over til BARF men det ville mine misser ikke være med til. Derimod ville de gerne have både Acana og Applaws.
Alicia- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers
Alicia skrev:Na' Zyia Lige nu ser hans afføring ud til at være på rette kurs, det har pølseform men er stadig meget blød. Så må vi se om det er nok når medicineringen er ovre på fredag. Jeg vil finde ud af hvor jeg kan købe Iams Hairball, for det tilfælde at der skulle blive brug for det.
Mine vil heller ikke kun spise kød. Den går heller ikke her.
Hvor lang tid har du kørt med Zoolac?
Zoolac gír jeg ikke noget for... det har aldrig hjulpet her.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Jeg er lige startet med tube nr 2. Han er vældig glad for det, så uanset om det hjælper eller ej, er det en god opmuntring for ham. Han betragter det vist som en godbid.
Jeg har læst i et andet katteforum at man også med held kan bruge Psyllium-frøskaller også kaldet HUSK. Sådan nogle har jeg i huset, da jeg bruger det meget i mit daglige brød. Jeg bager glutenfrit. Og det står også på pakningen at det anvendes ved diarre bla.
Jeg har læst i et andet katteforum at man også med held kan bruge Psyllium-frøskaller også kaldet HUSK. Sådan nogle har jeg i huset, da jeg bruger det meget i mit daglige brød. Jeg bager glutenfrit. Og det står også på pakningen at det anvendes ved diarre bla.
- Frosset :
Jeg kender godt HUSK, det skulle vidst være ret godt. Men har ingen erfaring med det, ved brug hos dyr.
Hvor mange timer er der imellem du giver Zoolac ?
Hvor mange timer er der imellem du giver Zoolac ?
Der står hver 6.- 8. time så det er noget i den retning, det skal jo nok helst ikke gives for tæt på Penicillinen heller. Jeg har prøvet at give ham en lille smule HUSK i hans mad nu, han spiser det fint. Og så lidt ekstra vand.
- Frosset :
Na´Zyia skrev:Zoolac gír jeg ikke noget for... det har aldrig hjulpet her.
Zoolac har altid virket rigtig godt her.
Min dyrlæge gav mig det råd at man skulle give dobbelt dosis, første gang, og så give hver time i 2 timer, også ellers hver 6 time.
Lizzie skrev:Na´Zyia skrev:Zoolac gír jeg ikke noget for... det har aldrig hjulpet her.
Min dyrlæge gav mig det råd at man skulle give dobbelt dosis, første gang, og så give hver time i 2 timer, også ellers hver 6 time.
Okay... Ja, det kommer selvfølgelig også án på årsagen til den dårlige mave... Zoolack kan jo ikke kurere alt
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Na´Zyia skrev:Lizzie skrev:Na´Zyia skrev:Zoolac gír jeg ikke noget for... det har aldrig hjulpet her.
Okay... Ja, det kommer selvfølgelig også án på årsagen til den dårlige mave... Zoolack kan jo ikke kurere alt
NEJ, ZooLac er jo ikke medicin. Så hvis det er en mave virus eller infektion, så hjælper zoolac nok ikke ret meget.
Side 2 af 2 • 1, 2
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|