Afdøde kæledyr lever videre i smykker
+6
ninnato
Lizzie
PiaH
Lylle My
Miss Ronski's
Na´Zyia
10 deltagere
Side 1 af 1
Afdøde kæledyr lever videre i smykker
Få dit afdøde kæledyr som smykke. Tilbuddet kommer fra Aalborg Dyrehospital til de efterladte ejere, når deres dyr bliver aflivet. En idé, der har hjulpet mange dyrevenner gennem sorgen over at miste én, de holder af.
http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=5&NewsCategoryID=1&NewsID=242474
http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=5&NewsCategoryID=1&NewsID=242474
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Sv: Afdøde kæledyr lever videre i smykker
Det er da ærlig talt lidt klamt....
Ikke lige noget, jeg kan se en mening med....
Ikke lige noget, jeg kan se en mening med....
Jeg er så lige modsat dig Miss Ronski´s
Jeg ville synes det ville være dejligt at have "lidt af dem", den dag de ikke er her længere... en slags "trøst" ... og en fin måde at mindes dem på
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
jamen der kan man jo kigge på alle de billeder man har taget af dem...
Jeg så det i fjernsynet. Og jeg synes faktisk, det er en smuk idé - og en smuk lille perle, der bliver lavet.
Men jeg tror alligevel ikke, jeg vil få lavet sådan et smykke, når et af mine dyr dør... for jeg er ret sikker på, at prisen er temmelig pebret for sådan en glaskugle med en anelse aske.
Men hvis jeg havde jeg masser af penge, kunne jeg da godt tænke mig at have et lille skrin med en perle for hvert dyr, jeg har ejet... eller et armbånd, hvor jeg kunne kigge på de forskellige perler og mindes hver enkelt dyr.
Jeg kan ikke rigtigt se, at det skulle være mere underligt, end når jeg besøger min mors gravsted og véd, at hendes jordiske rester ligger under mine fødder.
Det er da ihvertfald hyggeligere, end hvis man kommer på besøge hos nogen, der har deres afdøde kæledyr liggende i en kurv i udstoppet tilstand.
Men jeg tror alligevel ikke, jeg vil få lavet sådan et smykke, når et af mine dyr dør... for jeg er ret sikker på, at prisen er temmelig pebret for sådan en glaskugle med en anelse aske.
Men hvis jeg havde jeg masser af penge, kunne jeg da godt tænke mig at have et lille skrin med en perle for hvert dyr, jeg har ejet... eller et armbånd, hvor jeg kunne kigge på de forskellige perler og mindes hver enkelt dyr.
Jeg kan ikke rigtigt se, at det skulle være mere underligt, end når jeg besøger min mors gravsted og véd, at hendes jordiske rester ligger under mine fødder.
Det er da ihvertfald hyggeligere, end hvis man kommer på besøge hos nogen, der har deres afdøde kæledyr liggende i en kurv i udstoppet tilstand.
Ejjjjjj Lylle My - der er forhåbentlig ikke nogen der udstopper deres døde katte.... gyyyyysssss
Jo, det er da ikke så længe siden der var noget i tv... om udstoppede kæledyr.... Der stor både hunde og katte på rad og række. Dét bryder jeg mig ikke om.... men det andet med armbåndet... og at have kæledyret stående i en urne... det vil jeg gerne.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Mine afdøde dyr er i mit hjerte, det er nok for mig.
De er i mit hjerte sammen med min mormor, og jeg kunne ikke tænke mig at gå med noget aske fra hverken mennesker eller dyr i et smykke.
Jeg syntes det er en underlig idé.
De er i mit hjerte sammen med min mormor, og jeg kunne ikke tænke mig at gå med noget aske fra hverken mennesker eller dyr i et smykke.
Jeg syntes det er en underlig idé.
PiaH- Storforbruger af Kat-Danmark
- Frosset :
Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.
Jeg kunne måske godt finde på at få lavet smykket, men jeg ville ikke gå med det..
Ved faktisk ikke hvad jeg syntes om det ..
Ved faktisk ikke hvad jeg syntes om det ..
Jeg synes faktisk også, at det er lidt klamt.
Men jeg opsøger heller ikke mine forældres gravsted, når jeg besøger min barndomsby.
Jeg har meget mere lyst til at være på de steder, som sender mig tilbage til de dejlige oplevelser, vi har haft sammen… - eller kikke billeder.
Sådan er vi heldigvis så forskellige.
Men jeg opsøger heller ikke mine forældres gravsted, når jeg besøger min barndomsby.
Jeg har meget mere lyst til at være på de steder, som sender mig tilbage til de dejlige oplevelser, vi har haft sammen… - eller kikke billeder.
Sådan er vi heldigvis så forskellige.
ninnato- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 8
Medlem siden : 01/08/10
Geografisk sted : danmark
jeg så det i tv den ene dag og kan faktisk rigtig godt lide ideen, lige netop 2 af mine gamle katte ville jeg elske og have en perle med, men i stedet hviler de nu fredeeligt under min hængepil og jeg mindes dem i stedet når jeg ser billeder og tænker tilbage på dem, men kan godt lide ideen må jeg indrømme
Har en veninde der har et armbånd med sølv og hår fra halen af hendes afdøde hest
MVH
Gitte
Har en veninde der har et armbånd med sølv og hår fra halen af hendes afdøde hest
MVH
Gitte
jamen en tor hår eller noget ville jeg ikke have noget imod at gemme - men aske - det kan jeg altså ikke lige forenes med....
Dejligt at du også kan lide ideen Sacala.... for det er da lige før Miss Ronski's får mig til at føle mig helt sær
Miss Ronski's: Hvad er der så galt med aske ??
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Na'zyia - ja men sikke en dejlig særling du er
Aske støver, lugter, og er lidt klamt synes jeg
Een ting er at vide at kæledyret er blevet brændt, men en anden ting er at skulle se på asken..... grå og kedelig og ikke noget smukt minde....... så hellere se på et foto...
Een ting er at vide at kæledyret er blevet brændt, men en anden ting er at skulle se på asken..... grå og kedelig og ikke noget smukt minde....... så hellere se på et foto...
Miss Ronski's skrev:Na'zyia - ja men sikke en dejlig særling du er
Ååååh, hvor er du sød ... og bestemt også fantastisk dejlig
Jah... der er da ikke noget smukt ved aske.... Men synes alligevel det er et smukt minde - Men kan godt høre vi aldrig bliver enige her
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Ja, hvor er det da heldigt, at vi mennesker er så forskellige - sikke KEDELIG, verden ville være, hvis vi allesammen var ens.
..og så er det da rart, at vi kan vælge - eller fravælge - lige netop de ting, der passer bedst til lige netop vores helt egen smag.
..og så er det da rart, at vi kan vælge - eller fravælge - lige netop de ting, der passer bedst til lige netop vores helt egen smag.
Tak Na'zyia
ja netop - men selv om vi har forskellige meninger, er vi jo lige gode venner af den grund.
Hvis alle mennesker vil det samme - eller vil ha' de samme ting - ja så tør jeg da slet ikke tænke på, hvordan verden så ud
- og hvor er det skønt at nogen tør have en anden mening end andre - og desuden udtrykke den
ja netop - men selv om vi har forskellige meninger, er vi jo lige gode venner af den grund.
Hvis alle mennesker vil det samme - eller vil ha' de samme ting - ja så tør jeg da slet ikke tænke på, hvordan verden så ud
- og hvor er det skønt at nogen tør have en anden mening end andre - og desuden udtrykke den
Det er da helt sikkert en smuk tanke – men jeg er nu også mere til fotos.
Fotos af sjove situationer – og fotos af hver deres helt specielle glimt i øjnene.
Dem som vi savner og længes efter.
Fotos af sjove situationer – og fotos af hver deres helt specielle glimt i øjnene.
Dem som vi savner og længes efter.
zoe- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 4
Medlem siden : 03/08/10
Jeg syntes faktisk det er en smuk tanke, og jeg kunne godt finde på at få sådan et smykke at mindes mine drenge med når de en dag drager til regnbuebroens fod, hvor de vil vente på mig
Rimmen- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 1
Medlem siden : 16/11/09
Geografisk sted : København NV
Rimmen skrev:Jeg syntes faktisk det er en smuk tanke, og jeg kunne godt finde på at få sådan et smykke at mindes mine drenge med når de en dag drager til regnbuebroens fod, hvor de vil vente på mig
Skønt at høre der er endnu en der synes det er en smuk tanke
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Hej du – nej et eller andet sted har jeg det ikke særligt komfortabelt med den slags.
Da en meget nær familie døde, klippede min søster en tot af hans hvide hår selvfølgelig for at ha’ et meget nært minde fra ham.
Lidt for nært efter min smag… men okay
Da en meget nær familie døde, klippede min søster en tot af hans hvide hår selvfølgelig for at ha’ et meget nært minde fra ham.
Lidt for nært efter min smag… men okay
xeniatre- Killing
- Frosset :
Antal indlæg : 7
Medlem siden : 04/10/10
Lignende emner
» 100 katte lever i eget lort
» har du udstoppet dit kæledyr?
» Register dine kæledyr på europanet
» Fotografér dit kæledyr - Stor konkurre
» Japanerne laver nu caféer for folk, der ikke må have kæledyr derhjemme. ...
» har du udstoppet dit kæledyr?
» Register dine kæledyr på europanet
» Fotografér dit kæledyr - Stor konkurre
» Japanerne laver nu caféer for folk, der ikke må have kæledyr derhjemme. ...
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum