Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvilken race passer til os?

Go down

Hvilken race passer til os? Empty Hvilken race passer til os?

Indlæg af Springers Man 19 Jul - 13:58

Hej katte-venner

Jeg har brug for lidt hjælp til at finde den race der passer ind i netop vores familie. 'Vi' er min mor og jeg, samt til tider min 21-årige storebror. Jeg selv er 18 og går i gymnasiet. Min mor arbejder naturligvis fuldtid. Vi bor i en by i Nordsjælland, i et hus med en dejlig stor have. Vi har allerede en kat, Felix, som er en 8-årig kastreret huskat. Nu søger vi en veninde til ham, en killing. Udover Felix har jeg 12 kaniner, som alle står udenfor. Min mor og jeg er begge meget glade for dyr. Min mor har haft kat siden hun var helt lille, og jeg har bare haft Felix i 8 år.

Vi har et par krav til den race, vi ønsker:
- Den skal ikke fælde, og ikke kræve voldsom pelspleje
- Den skal ikke være nervøs anlagt, men heller ikke 'hænge på os' som vi har oplevet at nogle katte gør
- Den skal kunne gå ude, ligesom vores huskat gør!
- Den skal acceptere vores kaniner, altså ikke have et eller andet voldsomt jagt instinkt. Kaninerne er naturligvis i bure, og kat og kanin vil aldrig være alene sammen, men det er vigtigt at kaninerne kan få lov at komme i løbegårde i haven, uden at vi skal frygte at katten tror de er bytte

Vi har overvejet en internat-kat, men er gået helt væk fra ideen fordi: Vi ønsker ikke at ende op med en traumatiseret kat, et par af vores venner har nemlig købt fra internat, og katten har en del fobier, som vi ikke ønsker. Vi vil også have gerne have muligheden for et kuld killinger, hvilket man ikke må med internatskatte.

Jeg håber meget at I kan hjælpe os. Hvis nogen af jer mener at I avler en race der passer til os, kunne vi utrolig godt tænke os at besøge jeres katte, for at danne os et indtryk :)

Springers
Killing

Frosset :
Hvilken race passer til os? Left_bar_bleue0 / 40 / 4Hvilken race passer til os? Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4
Medlem siden : 20/04/10
Geografisk sted : Nordsjælland

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum