Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fodring af kat - jeg er chokeret

3 deltagere

Go down

Fodring af kat - jeg er chokeret Empty Fodring af kat - jeg er chokeret

Indlæg af Babette Man 5 Jul - 9:46

Jeg er ved at revidere det lille hæfte som jeg altid udleverer til mine killingekøbere (Skulle du være interesseret i at læse det i den udviddede udgave som er på min hjemmeside med gode raad, er du velkommen til det).

Jeg samler altid andres guldkorn omkring katteopdræt og da jeg samlede det jeg ved om fodring af katte skrev jeg bl.a. dette afsnit. Blev faktisk noget chokeret over at læse det i sin helhed. Jeg viste det jo altsammen, men sat op sådan her.

"Jeg lægger meget vægt på at variere maden. Både med hensyn til dåsemad og tørkost, men også ved at give kogt kød, indmad, æg, ost og kogt fisk og daggamle kyllinger (døde altså). Vær opmærksom på at katte ikke kan tåle at få lever i større mængder og kun en gang om ugen. Det tørfoder som du køber til din hund bliver katte syge af at leve af. Den mangler taurin som katte ikke selv kan danne og må have tilført via foderet. Taurinmangel giver sygdomme bl.a. i øjet og hjertet. Se også efter at foderet er tilsat carnitin. Carnitin-mangel kan føre til ophobning af fedt i kroppen, leversvigt, forstørret milt og dannelsen af krystaller i bugspytkirtlen. Når kattene tager sig en bid græs får de tilført folinsyre som de heller ikke kan danne selv. Det bruges specielt til opbygningen af nervesystemet. En for høj magnesiummængde i foderen giver sygdomme urinvejene. "
Babette
Babette
Avlskat
Avlskat

Frosset :
Fodring af kat - jeg er chokeret Left_bar_bleue0 / 40 / 4Fodring af kat - jeg er chokeret Right_bar_bleue

Antal indlæg : 257
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Midtsjælland

http://www.bricksite.com/babette

Tilbage til toppen Go down

Fodring af kat - jeg er chokeret Empty Sv: Fodring af kat - jeg er chokeret

Indlæg af Miss Ronski's Man 5 Jul - 12:13

Ja det er da bestemt ikke nemt at fodre en kat Fodring af kat - jeg er chokeret 572356
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Fodring af kat - jeg er chokeret Left_bar_bleue0 / 40 / 4Fodring af kat - jeg er chokeret Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Indlæg af troldebea Ons 8 Dec - 14:35

En god idé at give en ”manual” med, især når det er første kat/nybagte ejere. Jeg vidste f.eks. ikke det med for høj magnesiummængde – troede at kroppen blot selv sørgede for at udskille overskuddet.

troldebea
Killing

Frosset :

Antal indlæg : 4
Medlem siden : 05/12/10
Geografisk sted : vejle

Indlæg af Babette Tors 9 Dec - 7:54

Ja, og den anden vej ikke købe hos en opdrætter hvor du ikke får den slags oplysninger uden videre.
Babette
Babette
Avlskat
Avlskat

Frosset :

Antal indlæg : 257
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Midtsjælland

http://www.bricksite.com/babette

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum