Voksen Norsk skovkat sælges (Mona)
+10
Missis F
Yvonne
Lylle My
Louise6100
Natascha
Lizzie
Na´Zyia
PiaH
Miss Ronski's
DK Thomani
14 deltagere
Side 3 af 4
Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Voksen Norsk skovkat sælges (Mona)
Hvor er det bare skrækkeligt!!! Håber virkelig nogen har dårlig samvittighed!! Men når boldten bliver kastet frem og tilbage hele tiden, så tvivler jeg egentlig stærkt!! Sådanne mennesker der ikke har respekt for en kats ve og vel burde slet ikke have nogen!!!!!!!!!!!!!!! Så er det sgu sagt!!!
Louise6100- Ungkat
- Frosset :
Antal indlæg : 12
Medlem siden : 15/10/09
Geografisk sted : Aabenraa
Jeg har ikke været på nettet i et par dage, og jeg blev dybt chokeret og ked af det over at komme tilbage og finde denne tråd. Den er virkelig svær at finde hoved og hale i, efter at briten har slettet alle sine indlæg.
Derfor har jeg har ikke nogen anelse om, hvem der har "ret eller uret", men jeg sidder tilbage med en følelse, ligesom når man har hørt på et ægtepar, der ligger i skilsmisseforhandlinger. Begge sider føler, de har ret, og at den anden part tager fejl... og midt i det hele sidder barnet (i dette tilfælde stakkels lille Mona) og bliver kastebold.
Åh gud, hvor jeg ønsker, du får mulighed for at købe hende tilbage igen, så hun kan komme hjem til sine vante omgivelser - og til sin "mor", der elsker hende.
Stakkels lille Mona. Jeg håber virkelig, der kommer en løsning på det hele.
Derfor har jeg har ikke nogen anelse om, hvem der har "ret eller uret", men jeg sidder tilbage med en følelse, ligesom når man har hørt på et ægtepar, der ligger i skilsmisseforhandlinger. Begge sider føler, de har ret, og at den anden part tager fejl... og midt i det hele sidder barnet (i dette tilfælde stakkels lille Mona) og bliver kastebold.
Åh gud, hvor jeg ønsker, du får mulighed for at købe hende tilbage igen, så hun kan komme hjem til sine vante omgivelser - og til sin "mor", der elsker hende.
Stakkels lille Mona. Jeg håber virkelig, der kommer en løsning på det hele.
Dette er ang. tonen i debatten.
Jeg vil kommentere nogle af reglerne på "Forummet KAT-DANMARK".
RETNINGSLINIER for KAT-DANMARK
• Der skal holdes en ordentlig tone og der må ikke anvendes racistiske udtalelser.
Blev der holdt en ordentlig tone? Nej.
• Gå efter bolden i stedet for spilleren og respekter venligst andre brugere.
Blev andre brugere respekteret? Nej.
• Det er ikke tilladt at hænge andre brugere på dette forum ud, eller omtale dem så de kan genkendes.
Dette blev ikke overholdt. Jeg blev hængt ud af Thomani som direkte skriver:
Nå, nu er alle tingene faldet fint på plads, så nu kan jeg godt komme med lidt info:
Mona (Eller Zacs Bamse Johnson) har Briten købt for 250,- kr og nu har hun så solgt hende videre for 1900,- kr. højdrægtig!!! Faderen er ukendt!
Var det sant, altså at Mona var højdrægtig!!! Faderen er ukendt!?
Nej, det var løgn...
Er prisen rigtig? Nej, også løgn...
Jeg har kun ét at sige til dig Annette: FY FOR POKKER!! Hvor skulle du dog skamme dig!! Det er simpelthen så smagsløst og uetisk det du har lavet her!
Jeg håber du har en anelse af dårlig samvittighed, som kan nage dig så længe som muligt, men jeg tvivler ærligt talt!
FØJ!!
Thomani nævner mig ved navn som ifølge reglerne ikke er tilladt.
Er det virkelig tilladt at skrive nedsættende til en bruger??? Det er det ikke ifølge reglerne...
Dårlig samvittighed, ja det har jeg faktisk. Men jeg tror ikke du kender til det at have dårlig samvittighed.
• Store bogstaver opfattes ofte som (uhøflig) råben og derfor kan man med fordel bruge fremhævet eller kursiv skrift.
Store bogstaver bruger Thomani flere gange, det er ikke en overtrædelse af reglerne. Det er jo kun uhøflig/råben. For min skyld må hun godt være uhøflig eller råbe af mig, hun kender jo ikke til andet.
• Hvis reglerne bliver brudt, vil der blive givet en advarsel (i åben forum). Sker det endnu engang, vil der gives en ny advarsel. Bliver retningslinierne brudt en tredie gang, vil dette medføre frysning fra forummet for en periode. Hvor lang tid denne periode vil vare, vil afhænge af overtrædelsen. Skulle der forekomme alvorlige brud på reglerne kan brugeren fryses uden der først kommer en advarsel.
Hvor mange advarsler blev der givet under hele denne debat? Ingen.
Hvor mange regler har Thomani overtrådt???
Hvem skal give Na´Zyia en advarsel hvis hun overtræder reglerne?
Hvor mange gange så vi Admin? Hun var ikke til stede når reglerne blev overtrådt, for så skulle der være givet en del advarsler ud.
Jeg vil kommentere nogle af reglerne på "Forummet KAT-DANMARK".
RETNINGSLINIER for KAT-DANMARK
• Der skal holdes en ordentlig tone og der må ikke anvendes racistiske udtalelser.
Blev der holdt en ordentlig tone? Nej.
• Gå efter bolden i stedet for spilleren og respekter venligst andre brugere.
Blev andre brugere respekteret? Nej.
• Det er ikke tilladt at hænge andre brugere på dette forum ud, eller omtale dem så de kan genkendes.
Dette blev ikke overholdt. Jeg blev hængt ud af Thomani som direkte skriver:
Nå, nu er alle tingene faldet fint på plads, så nu kan jeg godt komme med lidt info:
Mona (Eller Zacs Bamse Johnson) har Briten købt for 250,- kr og nu har hun så solgt hende videre for 1900,- kr. højdrægtig!!! Faderen er ukendt!
Var det sant, altså at Mona var højdrægtig!!! Faderen er ukendt!?
Nej, det var løgn...
Er prisen rigtig? Nej, også løgn...
Jeg har kun ét at sige til dig Annette: FY FOR POKKER!! Hvor skulle du dog skamme dig!! Det er simpelthen så smagsløst og uetisk det du har lavet her!
Jeg håber du har en anelse af dårlig samvittighed, som kan nage dig så længe som muligt, men jeg tvivler ærligt talt!
FØJ!!
Thomani nævner mig ved navn som ifølge reglerne ikke er tilladt.
Er det virkelig tilladt at skrive nedsættende til en bruger??? Det er det ikke ifølge reglerne...
Dårlig samvittighed, ja det har jeg faktisk. Men jeg tror ikke du kender til det at have dårlig samvittighed.
• Store bogstaver opfattes ofte som (uhøflig) råben og derfor kan man med fordel bruge fremhævet eller kursiv skrift.
Store bogstaver bruger Thomani flere gange, det er ikke en overtrædelse af reglerne. Det er jo kun uhøflig/råben. For min skyld må hun godt være uhøflig eller råbe af mig, hun kender jo ikke til andet.
• Hvis reglerne bliver brudt, vil der blive givet en advarsel (i åben forum). Sker det endnu engang, vil der gives en ny advarsel. Bliver retningslinierne brudt en tredie gang, vil dette medføre frysning fra forummet for en periode. Hvor lang tid denne periode vil vare, vil afhænge af overtrædelsen. Skulle der forekomme alvorlige brud på reglerne kan brugeren fryses uden der først kommer en advarsel.
Hvor mange advarsler blev der givet under hele denne debat? Ingen.
Hvor mange regler har Thomani overtrådt???
Hvem skal give Na´Zyia en advarsel hvis hun overtræder reglerne?
Hvor mange gange så vi Admin? Hun var ikke til stede når reglerne blev overtrådt, for så skulle der være givet en del advarsler ud.
Gæst- Gæst
briten: Du glemte denne: • Der kan til enhver tid advares imod kattehandlere, dyremishandlere, dårlige dyrlæger eller personer der skader, vanrøgter eller mishandler dyr - men KUN såfremt man har bevis på det. Andet vil opfattes som personforfølgelse, og dette tolereres ikke.
Jeg vil bestemt mene, at du har skadet katten!
Jeg skal ikke stå til ansvar for mine handlinger over for dig... at du kopierer både det ene og det andet... det ændrer ikke på at du har handlet skrækkeligt i forhold til Mona..... Hvorfor kunne hun ikke blive neutraliseret inden du solgte hende videre - Jeg er så ked af det på hendes vegne. Har du tænkt på hvor alvorlig en drægtighed er for en kat som hende... en kat der slet ikke er i form til at blive med killinger.. og en kat der åbenbart er fladbrystet.. plus hun er alt for gammel til at få sit første kuld.
Jeg skal ikke stå til ansvar for mine handlinger over for dig... at du kopierer både det ene og det andet... det ændrer ikke på at du har handlet skrækkeligt i forhold til Mona..... Hvorfor kunne hun ikke blive neutraliseret inden du solgte hende videre - Jeg er så ked af det på hendes vegne. Har du tænkt på hvor alvorlig en drægtighed er for en kat som hende... en kat der slet ikke er i form til at blive med killinger.. og en kat der åbenbart er fladbrystet.. plus hun er alt for gammel til at få sit første kuld.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Hold kæft hvor er du bagklog.Na´Zyia skrev:briten: Du glemte denne: • Der kan til enhver tid advares imod kattehandlere, dyremishandlere, dårlige dyrlæger eller personer der skader, vanrøgter eller mishandler dyr - men KUN såfremt man har bevis på det. Andet vil opfattes som personforfølgelse, og dette tolereres ikke.
Mona er ikke syg og slet ikke fladbrystet. Hun er blevet undersøgt og blev fundet frisk og sund din lede sæk.
Gæst- Gæst
briten: Og så skal du lige vide, at Miss Ronski's og Lizzie kan præcis det samme som jeg... de kan advare,slette og fryse... flytte indlæg og banne brugere.... osv. - så der er skam ingen grund til du lige ser dig "mobset" på mig.
Som sagt... Der er vurderet at du har skadet katten... så der er ingen retningslinier der er overtrådt.
Kun du overtræder nogle.. ved at prøve at styre hvordan dette forums admin team gør tingene.
Sidst rettet af Na´Zyia Tors 13 Maj - 23:12, rettet i alt 2 gange
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Så ser vi den sande briten !, er det virkeligt et voksent menneske der taler der????
Jeg udtaler mig kun om hvad der kommer fra hendes opdrætter.
Jeg udtaler mig kun om hvad der kommer fra hendes opdrætter.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Fint skal vi så blive ved
Du forstår jo ikke at styre et forum, du hører jo med til de gamle rotter blandt opdrætterne. Derfor kan én som Thomani tillade sig alt.
jeg kan også skrive med rødt JUHUU, det er ikke kun dig der kan.
Du er jo ikke voksen nok dit barn
Du forstår jo ikke at styre et forum, du hører jo med til de gamle rotter blandt opdrætterne. Derfor kan én som Thomani tillade sig alt.
jeg kan også skrive med rødt JUHUU, det er ikke kun dig der kan.
Gæst- Gæst
briten skrev:Hold kæft hvor er du bagklog.Na´Zyia skrev:briten: Du glemte denne: • Der kan til enhver tid advares imod kattehandlere, dyremishandlere, dårlige dyrlæger eller personer der skader, vanrøgter eller mishandler dyr - men KUN såfremt man har bevis på det. Andet vil opfattes som personforfølgelse, og dette tolereres ikke.
Mona er ikke syg og slet ikke fladbrystet. Hun er blevet undersøgt og blev fundet frisk og sund din lede sæk.
Ej helt ærligt - må jeg lige bede om kammertonen. Ingen her skal tiltale hinanden på den måde. Det er ikke nogen børnehave.
Der er tilsyneladende fladbrystethed i Monas linier - og det avler man ikke videre på.
Vi er alle enige om, at Mona desværre ikke har fået det liv, vi havde ønsket for hende, men derfor kan man godt tale ordentligt, og det er lovligt at give sin mening til kende.
Desuden synes jeg, at tonen her i tråden hidtil har været holdt i rimelig sober tone - men nu kammer det da helt over......
Thomani har undskyldt for sin misinformation om Monas drægtighed.
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Hold da helt op.
Briten - Jeg syntes på ingen måde at du kan tillade dig at ''snakke'' sådan til Na´Zyia.
Lige nu er det faktisk dig der er ret Barnlig
Briten - Jeg syntes på ingen måde at du kan tillade dig at ''snakke'' sådan til Na´Zyia.
Lige nu er det faktisk dig der er ret Barnlig
Hold da helt ferie...
Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige/skrive...
Det hele kapper jo fuldstændig over...
Jeg er så forvirret og forarget at jeg simpelhen sidder og ryster på hovedet og alligevel "smiler"...
Jamen jeg siger bare stakkels stakkels mona,hvordan kan nogen behandle en stakkels lille forsvarsløs kat på denne måde,hun har sgu ikke bedt om dette,men det er hvad folk byder hende... Det er smagløst efter min mening!
Hvad skal jeg sige... GRRRRR...
Håber bare for Mona´s eget bedste ve og vel, hun snart må finde det rette sted og den rette ro/ejer. Håber virkelige det bedste for hende!!!!
Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige/skrive...
Det hele kapper jo fuldstændig over...
Jeg er så forvirret og forarget at jeg simpelhen sidder og ryster på hovedet og alligevel "smiler"...
Jamen jeg siger bare stakkels stakkels mona,hvordan kan nogen behandle en stakkels lille forsvarsløs kat på denne måde,hun har sgu ikke bedt om dette,men det er hvad folk byder hende... Det er smagløst efter min mening!
Hvad skal jeg sige... GRRRRR...
Håber bare for Mona´s eget bedste ve og vel, hun snart må finde det rette sted og den rette ro/ejer. Håber virkelige det bedste for hende!!!!
Så fordi Susan ikke neutraliserede killinger til kæl for 3 år siden, har hun selv bedt om det? Hun er simpelthen selv ude om at du ikke neutraliserer katten indendu sælger den til en BYB´er?briten skrev:Så kan jeg spørge ZACS hvornår hun lærer at neutrallissere killinger der er solgt til kæl inden de forlader hende?
Så det med en del erfaring kan jo diskuteres...
Jøsses!!
briten skrev: Hun er blevet undersøgt og blev fundet frisk og sund din lede sæk.
Har du overladt computeren til dit barn eller hvad??
Om jeg så havde overtrådt reglerne og var røget på køl i et halvt år havde jeg STADIG skrevet mit indlæg!briten skrev:Fint skal vi så blive ved
Desuden kan det være fuldstændig underordnet om jeg skriver Briten eller Annette, ford dit navn står i din signatur og på den hjemmeside du linker til ANNETTE HARTMANN!!
briten skrev:jeg kan også skrive med rødt JUHUU, det er ikke kun dig der kan.
Der er vist kun en enkelt herinde der er gået tilbage til børnehavestadiet.
Du milde himmel - det er da godt det opdræt ikke blev til noget
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Forresten: Hvordan kan man sælge sin kat til avl, hvor man ved at køber vil parre en 3 årig kat som kun vejer 2,8 kg???
Til sammenligniung vejer min hun killing som er 10 måneder gammel 3,6 kg!
Til sammenligniung vejer min hun killing som er 10 måneder gammel 3,6 kg!
''HOLD DA HELT FERIE MAN!!! Sikke en tråd! Synes godt nok man burde have en ''GRIM smag i mund!! STAKKELS KAT(MONA) Fatter ikke mennesker der kun kan se katte som en vare der bare skal masseproducer en masse killinger for og tjene penge!! De skulle finde en ande måde og tjene penge på!! Dette er BESTEMT IKKE FOR KATTEN'S TARV.. DET ER DYRPLAGERI !! SÅ DET BASKER... FØJ FØJ!!
....Sikken en tråd...
Stine- Katte-Dronning
- Frosset :
Antal indlæg : 55
Medlem siden : 18/11/09
Geografisk sted : Ishøj strand
Håber godt nok at der er nogen folk som sidder med en meget grim smag i munden.. fy for helvede siger jeg bare.. er flov over at kalde mig menneske ligenu..
Winnie- Ungkat
- Frosset :
Antal indlæg : 21
Medlem siden : 12/05/10
Geografisk sted : Esbjerg
Jeg tror faktisk ikke der er nogen der har dårlig smag i munden.. Utroligt nok ...
Forresten, har katten været så heldig at komme tilbage til opdrætter ?
Nej, men opdrætter og ny ejer har heldigvis kontakt, og jeg har fået at vide at Mona allerede har taget godt på hos sin nye ejer.
DK Thomani skrev:Nej, men opdrætter og ny ejer har heldigvis kontakt, og jeg har fået at vide at Mona allerede har taget godt på hos sin nye ejer.
Tager hun på fordi hun er drægtig, eller ?
Nej, så hurtigt tager de alligevel ikke på når de er drægtige. Foderet i hendes nye hjem er vist mere lødigt og så tager de som regel også bedre på hvis de har det godt
DK Thomani skrev:Nej, så hurtigt tager de alligevel ikke på når de er drægtige. Foderet i hendes nye hjem er vist mere lødigt og så tager de som regel også bedre på hvis de har det godt
Ja, det anede mig ...
- Men dejligt hun har det godt nu ..
Sikke en tråd at komme igennem, det er chokerende.
Jeg kender hverken Mona eller jer andre der har skrevet, men jeg har dog en mening om barnlighed, for der er da kommet mange begreber om dette ord.
Vi er alle barnlige på et eller andet plan, men at slette alle sine indlæg og erstatte dem et Taler for sig selv.
Et voksent anstændig menneske vil stå ved, hvad den har gjort og skrevet.
Sindene kan komme i kog og man skriver med stort eller fremhævet, men at skrive
Jeg kender hverken Mona eller jer andre der har skrevet, men jeg har dog en mening om barnlighed, for der er da kommet mange begreber om dette ord.
Vi er alle barnlige på et eller andet plan, men at slette alle sine indlæg og erstatte dem et Taler for sig selv.
Et voksent anstændig menneske vil stå ved, hvad den har gjort og skrevet.
Sindene kan komme i kog og man skriver med stort eller fremhævet, men at skrive
Så er man godt nok langt ude.Gæst skrev: din lede sæk.
Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4
Lignende emner
» Flot rødsølv Norsk Skovkat sælges
» Norsk Skovkat - ungdyr
» Norsk Skovkat killinger
» Norsk skovkat Kenzo Ryko
» Billeder af Norsk Skovkat Na´zyia Kenzo Ryoko*
» Norsk Skovkat - ungdyr
» Norsk Skovkat killinger
» Norsk skovkat Kenzo Ryko
» Billeder af Norsk Skovkat Na´zyia Kenzo Ryoko*
Side 3 af 4