Forårskåd Guldfasan
+3
Na´Zyia
Lizzie
Miss Ronski's
7 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
Forårskåd Guldfasan
Vores guldfasan han er helt gak i disse dage. Vi har fået 3 nye høns som han lægger an på dagen lang.
Han puster sig op, skræpper, stamper og skraber i jorden og springer op på ryggen af dem......
Her kan I se lidt billeder af den smukke fugl.
Han puster sig op, skræpper, stamper og skraber i jorden og springer op på ryggen af dem......
Her kan I se lidt billeder af den smukke fugl.
Sv: Forårskåd Guldfasan
Ja, jeg har da aldrig set nogen fugl være SÅ farverig. Han er jo helt fantastisk ...
Takker ;-)
Der findes faktisk flere slags meget farverige fasaner. Alle sammen meget meget smukke....
Der findes faktisk flere slags meget farverige fasaner. Alle sammen meget meget smukke....
Det er sindsyg så flot han er ! ... Har synes han var fantastisk de gange jeg har set ham... men NU
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Ja, han er virkelig flot
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Hold da op han er smuk
Åhhhh tænk hvor flotte mænd kunne blive hvis de havde noget knald på farverne i stede for det uendelig kedelige grå eller sort, altid kedelige er de.
Åhhhh tænk hvor flotte mænd kunne blive hvis de havde noget knald på farverne i stede for det uendelig kedelige grå eller sort, altid kedelige er de.
PiaH- Storforbruger af Kat-Danmark
- Frosset :
Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.
PiaH skrev:Hold da op han er smuk
ja det har du ret i
Hvor er han dog flot
Vi har en almindelig hr. fasan som kommer i haven dagligt, men han kan slet ikke måle sig med din - jeg har aldrig set en fugl så flot.
Vi har en almindelig hr. fasan som kommer i haven dagligt, men han kan slet ikke måle sig med din - jeg har aldrig set en fugl så flot.
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Tak Missis F
vores hunfasan ruger på 10 æg - så måske kan jeg tage billeder af små kyllinger om 4-5 uger.........
vores hunfasan ruger på 10 æg - så måske kan jeg tage billeder af små kyllinger om 4-5 uger.........
Miss Ronski's skrev:Tak Missis F
Åh ja, det ville være så spændende at kunne følge dem
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
JAAAAH! Vi vil se guldfasan-babyer.
Hvor er han altså flot. Da jeg var barn var jeg helt vild, når vi var oppe i zoo, og vi gik forbi buret med guldfasaner. Det er den smukkeste fugl, jeg nogensinde har set.
Hvor må det være skønt at kunne gå ud og se på ham hver eneste dag.
Hvor er han altså flot. Da jeg var barn var jeg helt vild, når vi var oppe i zoo, og vi gik forbi buret med guldfasaner. Det er den smukkeste fugl, jeg nogensinde har set.
Hvor må det være skønt at kunne gå ud og se på ham hver eneste dag.
yep - de er smukke.
Her er lige et billede af en af vores kyllinger fra sidste år - det er først nu man rigtig kan se at det udvikler sig til en han:
Her er lige et billede af en af vores kyllinger fra sidste år - det er først nu man rigtig kan se at det udvikler sig til en han:
Ja for søren, han er også godt på vej
Flot fugl
Flot fugl
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
ja ham her (og hans bror) er ikke så smukke endnu - men det kommer jo.
Vi håber lidt på, at der kommer hunner i det "kuld" der ruges på i øjeblikket.
Vi håber lidt på, at der kommer hunner i det "kuld" der ruges på i øjeblikket.
Synes han er rigtig flot, men selvfølgelig langt fra så smuk som sin far
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Hold da helt op en flottert. Lige da jeg kørte ned over billederne, troede jeg det var en i plastic som hønen havde fået kig på. Har aldrig set noget så flot ; - )
Hvor er han smuk og sikke nogen farver
Jeg har hørt at guldfasan hanner først får deres smukke farver ved 2 års alderen, før er de ikke voksne. Men om det er rigtigt ved jeg ikke det er hvad nogle "kloge hoveder" har fortalt mig.
vil se guldfasan-babyer
Jeg har hørt at guldfasan hanner først får deres smukke farver ved 2 års alderen, før er de ikke voksne. Men om det er rigtigt ved jeg ikke det er hvad nogle "kloge hoveder" har fortalt mig.
vil se guldfasan-babyer
Gæst- Gæst
jamen det skal nok passe at farverne først er "fuldt udviklede" ved 2 års alderen. Den nederste kylling her er jo 1 års tid...
Sådan ser de helt små guldfasankyllinger ud:
Sådan ser de helt små guldfasankyllinger ud:
Åhhhhh nej hvor er de søøøøøøøøde
PiaH- Storforbruger af Kat-Danmark
- Frosset :
Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.
Side 1 af 2 • 1, 2
Side 1 af 2
Forumtilladelser: