En rigtig forårsdag!!
5 deltagere
Side 1 af 1
En rigtig forårsdag!!
Idag har så være startskudet for mine Landskildpadder til at komme ud i den friske luft.
3 stk har ligget i dvale og vågnede for 2-4 uger siden.....
3 stk har overvintret inde i terraium...
- og ja hundene var BESTEMT også i forårshumør - men det er en helt anden snak en en helt anden tråd
Jeg optog lige et par små film af skildpadderne, hvis I har lyst at se dem....
[/quote]
3 stk har ligget i dvale og vågnede for 2-4 uger siden.....
3 stk har overvintret inde i terraium...
- og ja hundene var BESTEMT også i forårshumør - men det er en helt anden snak en en helt anden tråd
Jeg optog lige et par små film af skildpadderne, hvis I har lyst at se dem....
[/quote]
Sv: En rigtig forårsdag!!
Jeg vil rigtig gerne se en film med padderne
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Næææææh som de har TRAVLT med at komme ud i det gode vejr
Søte små padder
Søte små padder
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Hæ hæ hvor er de skæge sådan nogle padder
PiaH- Storforbruger af Kat-Danmark
- Frosset :
Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.
Ja de er SJOVE - og Især Albert er LYNhurtig - og vil desværre slås med de andre.......
De NØD at komme ud og spurtede afsted - og ALLE har allerede fundet ud af at gå ind og grave sig ned i høet i overnatningskatten i drivhuset............
De NØD at komme ud og spurtede afsted - og ALLE har allerede fundet ud af at gå ind og grave sig ned i høet i overnatningskatten i drivhuset............
Forfor skal hanner, dyr som mennesker altid slås
Skønt de selv kan finde vej til det varme når de skal sove
Skønt de selv kan finde vej til det varme når de skal sove
- Frosset :
Ja det er et godt spørgsmål....
skildpadderne kan faktisk skade hinanden ret meget...... de bider rigtig hårdt - og går efter modstanderens hoved og ben...... det er lige så de bløder indimellem...........
Jeg ved dog at de dæmper sig lidt om et stykke tid - men nu skal de lige finde rangorden igen....
skildpadderne kan faktisk skade hinanden ret meget...... de bider rigtig hårdt - og går efter modstanderens hoved og ben...... det er lige så de bløder indimellem...........
Jeg ved dog at de dæmper sig lidt om et stykke tid - men nu skal de lige finde rangorden igen....
Nej jeg ved det heller ikke.
Ja de hanner kan være hårdre ved hinanden, men jeg håber ikke dine er for slemme ved hinanden og at deres kampe snart er slut.
Ja de hanner kan være hårdre ved hinanden, men jeg håber ikke dine er for slemme ved hinanden og at deres kampe snart er slut.
- Frosset :
Jeg går og holder øje med dem - og skiller dem ad når det bliver for vildt.....
Okay, kan forestille mig det også er nødvendigt med sådan et par kamp-padder :thihi:
- Frosset :
jaaaa - og så er de jo hyggelige at kigge på samtidig med, at man holder øje
GLÆDER mig til at mælkebøtterne for alvor sætter ind - der er fødevaremangel lige pt - så jeg må plukke en hulens masse nyudsprunge skvalderkåleblade.... og der skal MANGE til....
GLÆDER mig til at mælkebøtterne for alvor sætter ind - der er fødevaremangel lige pt - så jeg må plukke en hulens masse nyudsprunge skvalderkåleblade.... og der skal MANGE til....
Ja det må da være hyggeligt.
Jeg ved ikke så meget om skildpadder, men har dog hørt de spiser mange bøtter skvalderkål, og salat.
Jeg ved ikke så meget om skildpadder, men har dog hørt de spiser mange bøtter skvalderkål, og salat.
- Frosset :
de spiser ikke salat - der er for få fibre i..... det er kun som snack..... men ALT ukrudt må de spise - og de sorterer jo selv hvad de kan tåle og ikke tåle....
Hvor har de det dejligt, jeg bliver helt misundelig på dem. Al den plads, og masser af selskab.
Det viser tydeligt, hvor lidt jeg vidste om skildpadder, da jeg som teenager købte én... Jeg syntes bare, den var dum, fordi den gik ind i et hjørne, og bare blev ved med at gå hele natten.
I dag véd jeg, at det var fordi jeg ikke vidste, hvad en skildpadde har brug for... Det stakkels lille dyr KEDEDE sig jo gudsjammerligt, alene som den var.
Men jeg gjorde da én god ting... Efter fjorten dage forærede ham til én, der havde en bedre idé om, hvordan man tager sig ordenligt af små pilskadder... og SÅ fik han et godt liv.
Det viser tydeligt, hvor lidt jeg vidste om skildpadder, da jeg som teenager købte én... Jeg syntes bare, den var dum, fordi den gik ind i et hjørne, og bare blev ved med at gå hele natten.
I dag véd jeg, at det var fordi jeg ikke vidste, hvad en skildpadde har brug for... Det stakkels lille dyr KEDEDE sig jo gudsjammerligt, alene som den var.
Men jeg gjorde da én god ting... Efter fjorten dage forærede ham til én, der havde en bedre idé om, hvordan man tager sig ordenligt af små pilskadder... og SÅ fik han et godt liv.
Miss Ronski's skrev:de spiser ikke salat - der er for få fibre i..... det er kun som snack..... men ALT ukrudt må de spise - og de sorterer jo selv hvad de kan tåle og ikke tåle....
Okay, det vidste jeg ikke, min storbroders søn havde en en, den fik salat.
- Frosset :
Pia H - ja det er ikke godt - så vokser den for hurtigt, bliver fed og får misdannet skjold......
Lylle MY: ja de har brug for meget plads - og et udendørsophold om sommeren er alfa omega for dem.......... de NYDER det....
Her hos os har de ca 20-25 m2, med gemmesteder, sø, palmer osv..... og så ÆDER de, de små planter jeg prøver at plante, for at få det til at se pænt ud
Lylle MY: ja de har brug for meget plads - og et udendørsophold om sommeren er alfa omega for dem.......... de NYDER det....
Her hos os har de ca 20-25 m2, med gemmesteder, sø, palmer osv..... og så ÆDER de, de små planter jeg prøver at plante, for at få det til at se pænt ud
Okay, så ved jeg da det, at de vokser for hurtigt og bliver fede.
Men mon storebroders søn har den ikke mere, han gav den væk.
Dine padder har da et slarafenland.
Men mon storebroders søn har den ikke mere, han gav den væk.
Dine padder har da et slarafenland.
- Frosset :
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum