Miss Ronski's hunde
+3
Na´Zyia
Lylle My
Miss Ronski's
7 deltagere
Side 1 af 1
Miss Ronski's hunde
Som I nok har set i andre tråde, har jeg 2 hunde, men vil da lige præsentere dem her i vores nye "hundeafdeling".
Hundene er mest min mands interesse, da han er jæger, og har behov for at have dem med på jagt indimellem.
Desuden gider de heller ikke lystre mig - Santo stikker ALTID af når jeg er ude alene med ham
Santo er vores 1. hund. Han er 3 år gammel. Han er en Kleiner Münsterlænder og en formidabel jagthund.
Santo er kun lydig og dygtig, når han selv vil - og når han arbejder (er på jagt)
Cille er Santo's datter. Hun er 3/4 Kleiner Münsterlænder og 1/4 labrador. Hun er ½ år gammel. Cille kommer ud af en søskendeflok på 12 hvalpe -så der var noget at se til for dem som havde "mor-hunden" ;-)..... joe der er skam krudt i farmand Santo ;-).
Det har vist lige akkurat lykkedes os at gøre hende renlig - hold da helt op det har været en laaaaaaaaang kamp.
Cille har en dårlig vane med ALTID at hænge i Farmands ører....... derfor er hårene på dem lidt korte
Cille skal også med på jagt - men indtil videre tror hun bare, det er leg.
Hundene er mest min mands interesse, da han er jæger, og har behov for at have dem med på jagt indimellem.
Desuden gider de heller ikke lystre mig - Santo stikker ALTID af når jeg er ude alene med ham
Santo er vores 1. hund. Han er 3 år gammel. Han er en Kleiner Münsterlænder og en formidabel jagthund.
Santo er kun lydig og dygtig, når han selv vil - og når han arbejder (er på jagt)
Cille er Santo's datter. Hun er 3/4 Kleiner Münsterlænder og 1/4 labrador. Hun er ½ år gammel. Cille kommer ud af en søskendeflok på 12 hvalpe -så der var noget at se til for dem som havde "mor-hunden" ;-)..... joe der er skam krudt i farmand Santo ;-).
Det har vist lige akkurat lykkedes os at gøre hende renlig - hold da helt op det har været en laaaaaaaaang kamp.
Cille har en dårlig vane med ALTID at hænge i Farmands ører....... derfor er hårene på dem lidt korte
Cille skal også med på jagt - men indtil videre tror hun bare, det er leg.
Sidst rettet af Miss Ronski's Fre 8 Jan - 11:43, rettet 1 gang
Sv: Miss Ronski's hunde
Flotte billeder af flotte hunde.
Det er altid så skønt at høre, når en hund bliver brugt til dét, den er beregnet til... Man siger jo, at forskellen på mennesker og hunde er, at hunde elsker at arbejde.
Det er altid så skønt at høre, når en hund bliver brugt til dét, den er beregnet til... Man siger jo, at forskellen på mennesker og hunde er, at hunde elsker at arbejde.
Ja - det er netop meget vigtigt at en jagthund får lov at bruge sine evner og næse - ellers skal man godt nok være god til at aktivere den.
Der er ikke noget bedre end at se Santo, der kommer glad og træt hjem fra jagt - så sover han i lang tid bagefter .
Det er sjovt at se, hvordan Santo's "lydighed" ændres når Jens trækker i jagttøjet, og når Santo får det orange klokkehalsbånd på. SÅ ved han, hvad der skal ske, og er meget samarbejdsvillig.
Der er ikke noget bedre end at se Santo, der kommer glad og træt hjem fra jagt - så sover han i lang tid bagefter .
Det er sjovt at se, hvordan Santo's "lydighed" ændres når Jens trækker i jagttøjet, og når Santo får det orange klokkehalsbånd på. SÅ ved han, hvad der skal ske, og er meget samarbejdsvillig.
Lækre hunde begge to... både af sind og skind
Ja, en jagthund der ikke bliver brugt til det den er beregnet til.. det er en ulykkelig hund - Man skal tænke sig godt om inden man vælger race... og ikke vælge ud fra udseende..
Ja, en jagthund der ikke bliver brugt til det den er beregnet til.. det er en ulykkelig hund - Man skal tænke sig godt om inden man vælger race... og ikke vælge ud fra udseende..
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Ja, det skal man Na'zyia......
Jeg synes heldigvis også at en Kleiner Münsterlænder er een af de smukkeste jagthunderacer der findes - og så er det også en god famliehund. Det er ikke alle jagthunde der er 100% egnede til familiehunde.
Jeg synes heldigvis også at en Kleiner Münsterlænder er een af de smukkeste jagthunderacer der findes - og så er det også en god famliehund. Det er ikke alle jagthunde der er 100% egnede til familiehunde.
Miss Ronski's skrev:Ja, det skal man Na'zyia......
Ja, det er bestemt en smuk race, jeg er helt pjattet med dem .................. Især med din lille pige :thihi:
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
jamen Na´zyia det skulle du da lige ha' sagt - så ku' hun ha kommet på ferie hos dig, da hun skulle gøres renlig......
Jaaaah, det kunne hun sagtens :thihi: men det er da så (heldigvis) for sent nu
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Du ved jo godt Kleiner Münsterlænder ikke er min race... jeg går ikke på jagt
Men lydighedstræning... det må du snart kunne få orden på
Men lydighedstræning... det må du snart kunne få orden på
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Jamen du skal ikke jagt-træne - kun alm lydighed
I forhold til schæfer som jeg tidligere har trænet - så er kleineren utrolig langsomtopfattende
I forhold til schæfer som jeg tidligere har trænet - så er kleineren utrolig langsomtopfattende
Jamen så er det slet ikke noget for mig... gid ikke træne med sådan en tumbet hund
min egen, han er jo lynende intelligent... og har altid kun skulle have tingene at vide et par gange, så har han vidst hvad det var jeg ønskede af ham
min egen, han er jo lynende intelligent... og har altid kun skulle have tingene at vide et par gange, så har han vidst hvad det var jeg ønskede af ham
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Nu ikke give op så let Miss Ronski's :thihi:
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Dejlige hunde, du har
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Smukke og dejlige er de bestemt, dine hunde.
Alicia- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers
Hvor ser de skønne ud
Denise- Udstillingskat
- Frosset :
Antal indlæg : 185
Medlem siden : 31/10/09
Geografisk sted : Brøndby
Lignende emner
» Hundemisrøgt - 81 hunde aflivet
» HVIS JEG IKKE HAVDE HUNDE!
» Hunde trives med hjemløse ejere på gaden
» Mine hunde som babyer ..( Større billeder )
» 36 katte og tre hunde i forladt hus :'(
» HVIS JEG IKKE HAVDE HUNDE!
» Hunde trives med hjemløse ejere på gaden
» Mine hunde som babyer ..( Større billeder )
» 36 katte og tre hunde i forladt hus :'(
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum