Min nye skovkat :)
+6
Na´Zyia
Lylle My
Babette
Missis F
lala1979
Miss Ronski's
10 deltagere
Side 2 af 3
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Min nye skovkat :)
hahahaha næste gang så skjuler du bare dit nummer, så han ikke se, at det er dig der ringer.....
Jeg snakkede med ham igår aftes og han siger han ikke kan gøre noget jeg skal bare rette mig efter opdrætteren og så vil der ikke være nogen problemer med at få stamtavlen siger hanMiss Ronski's skrev:hahahaha næste gang så skjuler du bare dit nummer, så han ikke se, at det er dig der ringer.....
Opdrætteren siger vi må få max 2 kuld på hende og så vil hun bestille en kopistamtavle hvis vi retter os efter det
:mc2: :th_HOXmasCsnow :SA45AB~13:
Gæst- Gæst
Nej det var der ikke. Opdrætteren håber vi giver op og afleverer katten til hende ved at sige det antal kuld vi må fåMiss Ronski's skrev:hmmm - var der også max antal kuld på i hans købekontrakt??
Men det gør vi ikke, så vil vi hellere sterilissere hende hvis det ikke kan være anderledes men vi håber selvfølgelig ikke det kommer så langt.
Gæst- Gæst
Hmm, det er en trist situation kan jeg godt se - men jeg har måske lidt svært ved at se problemet i at i kun må trække 2 kuld på hende? Mine hunkatte får 2 max 3 kuld - og så bliver de neutraliseret. hvis man ikke i løbet af den tid kan lave en killinge der er bedre end sin mor til den videre avl - så får man det ikke.
Hvis man ikke laver kuld for at lave noget (bedre) til sig selv - så er man (i mine øjne) bare "killingeproducent" ........, og så behøver man vel ikke stamtavler??
Hvis man ikke laver kuld for at lave noget (bedre) til sig selv - så er man (i mine øjne) bare "killingeproducent" ........, og så behøver man vel ikke stamtavler??
DK Musplheim skrev:Hvis man ikke laver kuld for at lave noget (bedre) til sig selv - så er man (i mine øjne) bare "killingeproducent" ........, og så behøver man vel ikke stamtavler??
Vi laver ikke killinger uden stamtavler gør du det da???
Gæst- Gæst
briten skrev:DK Musplheim skrev:Hvis man ikke laver kuld for at lave noget (bedre) til sig selv - så er man (i mine øjne) bare "killingeproducent" ........, og så behøver man vel ikke stamtavler??
Vi laver ikke killinger uden stamtavler gør du det da???
Det er sjovt du kun lige svarer på det lille udpluk af Lottes udemærkede indlæg, hvorfor vælger du at ignorere det øverste?
DK Thomani skrev:Det er sjovt du kun lige svarer på det lille udpluk af Lottes udemærkede indlæg, hvorfor vælger du at ignorere det øverste?briten skrev:DK Musplheim skrev:Hvis man ikke laver kuld for at lave noget (bedre) til sig selv - så er man (i mine øjne) bare "killingeproducent" ........, og så behøver man vel ikke stamtavler??
Jeg svarer på det jeg synes er nødvendigt at svare på. Hvis du synes jeg vælger at ignorere noget så er det nok fordi jeg ikke synes der var nogen grund at svare på det. Jeg forstod ikke på det, at Lotte spurgte mig direkte om jeg kunne finde på at lave flere kuld end 2-3 kuld på en hunkat.
Men når jeg åbenbart skal svare på det så vil jeg da gøre det.
Der er nogen der laver 2-3 kuld på en hunkat og så er der nogen som laver mange flere kuld på en hunkat. Jeg overdriver ikke og misbruger ikke mine katte som der er så mange andre der gør. Opdræt er en hobby for mig og ikke noget jeg skal tjene penge på.
Jeg ser ikke nogen grund til at lave nogen aftale med opdrætteren da jeg ikke har købt katten af hende. Opdrætteren kan ikke stille nogen krav til mig om hvor mange kuld jeg må lave på min kat. Men som sagt misbruger jeg ikke mine katte.
DK Thomani, nu har jeg svaret på det
Gæst- Gæst
briten skrev:
Jeg ser ikke nogen grund til at lave nogen aftale med opdrætteren da jeg ikke har købt katten af hende. Opdrætteren kan ikke stille nogen krav til mig om hvor mange kuld jeg må lave på min kat. Men som sagt misbruger jeg ikke mine katte.
Om ikke andet, så har du da lært at det nok er en god idé at kontakte opdrætter, når du skal til at købe en "brugt" kat ;)
DK Thomani skrev:briten skrev:
Om ikke andet, så har du da lært at det nok er en god idé at kontakte opdrætter, når du skal til at købe en "brugt" kat ;)
Det var jo også det jeg gjorde, men det får man jo kun utak ved viser det sig.
Gæst- Gæst
briten skrev:DK Thomani skrev:briten skrev:
Det var jo også det jeg gjorde, men det får man jo kun utak ved viser det sig.
Så vidt jeg har forstået kontaktede du først opdrætter da du fandt ud af at tavlen manglede?
Hmm... Jeg synes, der er ved at udvikle sig en lidt "spids" tone i debatten. Uha-uha. :hmm:
Jeg kan faktisk godt forstå, at du stejler over opdrætterens pludselige krav... Som jeg forstår det, ville du ikke have haft noget imod at nøjes med de to kuld, hvis du havde fået kravet, INDEN du købte katten... Det er mere følelsen af at blive "afpresset", du raser over (Har jeg ret? Ellers må du protestere). Du får beskeden: "Hvis du ikke accepterer de nye betingelser, får du ingen stamtavle"... Det må virkelig føles nedværdigende for dig.
HVEM FA'N KAN LI' AT FØLE SIG AFPRESSET?
Dét var jeg garanteret også blevet rasende og bitter over.
Jeg tror også, at det var ordet "killingeproducent", der ramte dig så hårdt, at du syntes, du var nødt til at forsvare dig selv, for det har helt sikkert ramt din professionelle stolthed hårdt... Men som jeg læser det, er der ikke noget der tyder på, at hun regner DIG for at være én af slagsen. Hun synes bare, det ville være bedre at bide i det sure æble og acceptere betingelserne, så du i det mindste kan få et par dejlige kuld til videre avl.
Der er jo også dén mulighed, at opdrætteren netop laver sin "afpresning", fordi han ønsker det bedste for de katte, han har avlet... Han kender dig jo ikke, så han har ingen anelse om, hvorvidt du kunne være én af de iskolde personer, der bare lader kattene få kuld efter kuld.
Prøv at forestille dig, at du var ham... at én af dine killinger var blevet solgt til en person, du ikke anede, hvem var - ville DU så ikke også prøve at sikre dens fremtidige liv og helbred bedst muligt?
Jeg håber, du finder frem til en løsning, der er til at leve med.
Jeg kan faktisk godt forstå, at du stejler over opdrætterens pludselige krav... Som jeg forstår det, ville du ikke have haft noget imod at nøjes med de to kuld, hvis du havde fået kravet, INDEN du købte katten... Det er mere følelsen af at blive "afpresset", du raser over (Har jeg ret? Ellers må du protestere). Du får beskeden: "Hvis du ikke accepterer de nye betingelser, får du ingen stamtavle"... Det må virkelig føles nedværdigende for dig.
Jeg tror også, at det var ordet "killingeproducent", der ramte dig så hårdt, at du syntes, du var nødt til at forsvare dig selv, for det har helt sikkert ramt din professionelle stolthed hårdt... Men som jeg læser det, er der ikke noget der tyder på, at hun regner DIG for at være én af slagsen. Hun synes bare, det ville være bedre at bide i det sure æble og acceptere betingelserne, så du i det mindste kan få et par dejlige kuld til videre avl.
Der er jo også dén mulighed, at opdrætteren netop laver sin "afpresning", fordi han ønsker det bedste for de katte, han har avlet... Han kender dig jo ikke, så han har ingen anelse om, hvorvidt du kunne være én af de iskolde personer, der bare lader kattene få kuld efter kuld.
Prøv at forestille dig, at du var ham... at én af dine killinger var blevet solgt til en person, du ikke anede, hvem var - ville DU så ikke også prøve at sikre dens fremtidige liv og helbred bedst muligt?
Lylle My skrev:Hmm... Jeg synes, der er ved at udvikle sig en lidt "spids" tone i debatten. Uha-uha. :hmm:
Tak Lylle My
Du har ret, jeg bryder mig ikke om at blive afpresset på den måde
Jeg giver dig ret i, at det har udviklet sig til en lidt "spids" tone her i debatten og det var ikke det jeg var interesseret i.
De små bagateller som DK Thomani hænger sig i og som hun mener jeg burde svare på, kunne jeg godt undværre. Hvis det er noget som jeg tager som en selvfølge, som det med de 2-3 kuld, så synes jeg ikke jeg behøver svare på det. Men hvis der er nogen der vil have det "skåret ud i pap" vil jeg da gerne svare på det :thihi:
Men vi kontaktede faktisk opdrætteren inden vi vidste han ikke kunne finde stamtavlen
Gæst- Gæst
Det ER godtnok en sur situation du står i... Men altså, undskyld mig... Personligt kan jeg ikke lade være med at håbe på, at du vil beslutte dig for at give efter for opdrætterens fikse idé, så du kan få fingre i stamtavlen... Mona er så utroligt smuk, og hvor VILLE jeg da nyde det, hvis jeg lige pludselig så en masse billeder i galleriet af en flok yndige killinger, hun havde sat i verden.
Men uanset, hvad du beslutter dig til... Så er Mona lige skøn - med papirer eller uden... og HENDE kan ingen ta' fra dig.
Men uanset, hvad du beslutter dig til... Så er Mona lige skøn - med papirer eller uden... og HENDE kan ingen ta' fra dig.
Lylle My skrev:Det ER godtnok en sur situation du står i... Men altså, undskyld mig... Personligt kan jeg ikke lade være med at håbe på, at du vil beslutte dig for at give efter for opdrætterens fikse idé, så du kan få fingre i stamtavlen... Mona er så utroligt smuk, og hvor VILLE jeg da nyde det, hvis jeg lige pludselig så en masse billeder i galleriet af en flok yndige killinger, hun havde sat i verden.
TAK Lylle My
Hvor er du bare sød
Gæst- Gæst
Ja, det er smadder surt og ærgerligt, at man ikke kan finde en løsning som I begge acceptere...
:yes: så er den lange ventetid forbi, idag kom det længe ventet brev med kopistamtavlen til min kat Mona
Det er min klub JYRAK der har hjulpet mig så nu kan opdrætteren sige hvad hun vil.
Det lykkes og jeg er bare så glad, kan slet ikke beskrive hvor glad jeg. Hvis jeg ikke var syg ville jeg hoppe og springe rundt
Dejligt, det er overstået.
Jeg ved man ikke må hænge opdrættere offentligt ud i sådan tråde som her, men må man skrive stambogsnavnet på sin kat når det også indeholder opdrætterens stamnavn?
Jeg har lungebetændelse så jeg vil liste i seng igen, jeg stod kun op for at dele min glæde med jer og det er et dejligt brev at få når man føler sig rigtig dårlig :syg:
Det er min klub JYRAK der har hjulpet mig så nu kan opdrætteren sige hvad hun vil.
Det lykkes og jeg er bare så glad, kan slet ikke beskrive hvor glad jeg. Hvis jeg ikke var syg ville jeg hoppe og springe rundt
Dejligt, det er overstået.
Jeg ved man ikke må hænge opdrættere offentligt ud i sådan tråde som her, men må man skrive stambogsnavnet på sin kat når det også indeholder opdrætterens stamnavn?
Jeg har lungebetændelse så jeg vil liste i seng igen, jeg stod kun op for at dele min glæde med jer og det er et dejligt brev at få når man føler sig rigtig dårlig :syg:
Gæst- Gæst
Tillykke med kopistamtavlen. Og rigtig god bedring med din lungebetændelse
Alicia- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers
Dejligt det er gået iorden - Tillykke
Du skal nok lige skrive navnet i denne tråd, men eller må du skrive navnet hvor du vil (man kan jo under alle omstændigheder finde det på din hjemmeside på et tidspunkt) ;o)
God bedring... håber du snart er på toppen igen :flower1:
Du skal nok lige skrive navnet i denne tråd, men eller må du skrive navnet hvor du vil (man kan jo under alle omstændigheder finde det på din hjemmeside på et tidspunkt) ;o)
God bedring... håber du snart er på toppen igen :flower1:
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Lignende emner
» Norsk Skovkat - ungdyr
» Norsk Skovkat killinger
» Norsk skovkat Kenzo Ryko
» Flot rødsølv Norsk Skovkat sælges