Marsvine-brændere kan ende bag tremmer
4 deltagere
Side 1 af 1
Marsvine-brændere kan ende bag tremmer
Så er det idag disse fyre skal for retten
Jeg får kvalme når jeg hører om denne sag... og håber virkelig de får den straf de fortjener
Først tog de det lille, grå marsvin op af den gule spand. Så hældte de benzin på det, satte ild til og lod marsvinet løbe skrigende hen ad jorden. Imens slog de efter det en teleskop-knipppel, også kaldet totenschhlæger.
Mandag formiddag sidder seks unge mænd på anklagebænken i byretten i Aalborg, anklaget for dyrplageriet mod et marsvin i sommeren 2008. En mishandling, som de unge selv filmede med mobiltelefonen og lagde på nettet.
Vil have alle seks dømt
Anklageren kræver dem idømt ubetinget fængsel - op til tre måneder bag tremmer. Straffen skal ifølge anklageren falde over alle seks, selvom det kun var den ene, der udførte udåden.
Men den opfattelse deler forsvarsadvokaterne ikke.
-Min klient har ikke været aktiv i forbindelse med afbrændingen og heller ikke været med til at planlægge forløbet, siger Uffe Bro, der er forsvarer for en af de seks unge, til DR Nordjylland.
Bruger kun marsvin til slangefoder
Ekstra Bladet talte i februar i år med flere af de unge, der er anklaget i sagen. Dengang slog de sagen hen:
– Jeg kan sgu da ikke hidse mig op over det. Herrestegud, et dødt marsvin! Reaktionerne er da helt hysteriske, sagde den 19-årige Dennis Strøm Christensen.
Den 18-årige tatovør-lærling M mente også, dyrets død er ligegyldig:
– I øvrigt bruger jeg normalt kun marsvin og kaniner som foder til min slange. Jeg er sgu da ligeglad med et brændt marsvin, fortalte han Ekstra Bladet.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article1258607.ece
Jeg får kvalme når jeg hører om denne sag... og håber virkelig de får den straf de fortjener
Først tog de det lille, grå marsvin op af den gule spand. Så hældte de benzin på det, satte ild til og lod marsvinet løbe skrigende hen ad jorden. Imens slog de efter det en teleskop-knipppel, også kaldet totenschhlæger.
Mandag formiddag sidder seks unge mænd på anklagebænken i byretten i Aalborg, anklaget for dyrplageriet mod et marsvin i sommeren 2008. En mishandling, som de unge selv filmede med mobiltelefonen og lagde på nettet.
Vil have alle seks dømt
Anklageren kræver dem idømt ubetinget fængsel - op til tre måneder bag tremmer. Straffen skal ifølge anklageren falde over alle seks, selvom det kun var den ene, der udførte udåden.
Men den opfattelse deler forsvarsadvokaterne ikke.
-Min klient har ikke været aktiv i forbindelse med afbrændingen og heller ikke været med til at planlægge forløbet, siger Uffe Bro, der er forsvarer for en af de seks unge, til DR Nordjylland.
Bruger kun marsvin til slangefoder
Ekstra Bladet talte i februar i år med flere af de unge, der er anklaget i sagen. Dengang slog de sagen hen:
– Jeg kan sgu da ikke hidse mig op over det. Herrestegud, et dødt marsvin! Reaktionerne er da helt hysteriske, sagde den 19-årige Dennis Strøm Christensen.
Den 18-årige tatovør-lærling M mente også, dyrets død er ligegyldig:
– I øvrigt bruger jeg normalt kun marsvin og kaniner som foder til min slange. Jeg er sgu da ligeglad med et brændt marsvin, fortalte han Ekstra Bladet.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article1258607.ece
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg
Sv: Marsvine-brændere kan ende bag tremmer
Det er forfærdeligt Hvordan kan det være nogle mennesker bliver sådan, at de kan torturere uskyldige dyr mens andre andre passer og plejer dem, som var det deres børn..............
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Uha det er godt de skulle have deres hovede undersøgt Føj for den da man
lala1979 skrev:Uha det er godt de skulle have deres hovede undersøgt Føj for den da man
Det er da hurtigt overstået - for der ER da slet ikke noget at undersøge
Miss Ronski's skrev:lala1979 skrev:Uha det er godt de skulle have deres hovede undersøgt Føj for den da manDet er da hurtigt overstået - for der ER da slet ikke noget at undersøge
Nej, det kan der godt nok ikke være
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Byretten i Aalborg har netop afsagt dom over seks unge, der stod anklaget for at have sat ild til et marsvin og dræbt det med en totenschläger. De slipper alle med betinget fængsel.
Hovedgerningsmand får 40 dage betinget
De tre yngste af de anklagede får hver 20 dages betinget fængsel. De to medskyldige på 19 år får 30 dage, mens den 21-årige får 40 dage. Det var ham, der hældte benzin over dyret, antændte det og siden slog det ihjel.
Alle seks får en bøde på 1.000 kroner oveni.
Hovedgerningsmand får 40 dage betinget
De tre yngste af de anklagede får hver 20 dages betinget fængsel. De to medskyldige på 19 år får 30 dage, mens den 21-årige får 40 dage. Det var ham, der hældte benzin over dyret, antændte det og siden slog det ihjel.
Alle seks får en bøde på 1.000 kroner oveni.
Helt ærligt
Ja, det fortæller da virkeligt andre, at sådan noget skal man ikke gøre - NOT
Ja, det fortæller da virkeligt andre, at sådan noget skal man ikke gøre - NOT
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Miss Ronski's skrev:det er virkelig skammeligt
Ja, det har du ret i
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Ja, virkelig skammeligt
Missis F- Kat-Danmark´s Æresmedlem *
- Frosset :
Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København
Der skrives om dommen her http://ekstrabladet.dk/nationen/article1259114.ece
Og jeg kan kun være fuldstændig enig!
anklagemyndigheden bør appellere dommen, og kræve dem alle idømt ubetingede fængselsstraffe
og efterfølgende samfundstjeneste
Og jeg kan kun være fuldstændig enig!
anklagemyndigheden bør appellere dommen, og kræve dem alle idømt ubetingede fængselsstraffe
og efterfølgende samfundstjeneste
Na´Zyia- Moderator
- Frosset :
Miss Ronski's Nååå Nej det er da det'' Men at de har kunne tænke så langt alligvel og gøre noget så frygtligt.. Så har de nok en hjerne på størrelse med en ærte''
MB Enig det skulle de gøre, hvad er det for en dom de har fået suk suk man..
MB Enig det skulle de gøre, hvad er det for en dom de har fået suk suk man..
[quote="lala1979"]Miss Ronski's Nååå Nej det er da det'' Men at de har kunne tænke så langt alligvel og gøre noget så frygtligt.. Så har de nok en hjerne på størrelse med en ærte''
ja - og så er det endda nok liiiiige i overkanten
ja - og så er det endda nok liiiiige i overkanten
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum