Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Et godt råd til "dåsekattens" ejer

2 deltagere

Go down

Et godt råd til "dåsekattens" ejer Empty Et godt råd til "dåsekattens" ejer

Indlæg af vanjapigen Tors 9 Jun - 13:58

De fleste katte er ret beslutsomme/selvbestemmende mht. deres madskål. Nogen vil kun ha’ dåsemad, mens andre accepterer tørfoder. I den forbindelse og fordi vi nu går den varme tid i møde, vil jeg gerne komme med et godt råd til ”dåsekattens” ejer. For et par år tilbage havde jeg også en kat, som kun ville ha’ dåsemad. Men da den lille dame var en hyggespiser, kunne jeg ikke altid blive ved hende, indtil hun havde spist færdig. En dag, da jeg kom hjem fra arbejde, fandt jeg resterne af kattemaden fyldt med levende orme (gys) – til trods for at hendes skål blev vasket hver dag. Jeg ved ikke lige, hvad der var sket, men varmen har sikkert ikke gjort det bedre. Så hold godt øje med dåsemaden i denne varme periode!!

vanjapigen
Killing

Frosset :
Et godt råd til "dåsekattens" ejer Left_bar_bleue0 / 40 / 4Et godt råd til "dåsekattens" ejer Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1
Medlem siden : 08/06/11
Geografisk sted : vejle

Tilbage til toppen Go down

Et godt råd til "dåsekattens" ejer Empty Sv: Et godt råd til "dåsekattens" ejer

Indlæg af Lylle My Fre 10 Jun - 13:19

vanjapigen skrev: En dag, da jeg kom hjem fra arbejde, fandt jeg resterne af kattemaden fyldt med levende orme (gys) – til trods for at hendes skål blev vasket hver dag. Jeg ved ikke lige, hvad der var sket, men varmen har sikkert ikke gjort det bedre. Så hold godt øje med dåsemaden i denne varme periode!!

:aadd ÆKELT.

Sjovt nok, jeg kunne ellers forestille mig, at det var fluer, der havde lagt æg i maden - men det plejer da at tage et døgns tid, før larverne kommer ud af æggene. HMM
..men det kan selvfølgelig være, at det går en hel del hurtigere, hvis der er så varmt, som der har været.
heat
Måske skulle jeg være glad for, at min hund har en mani med at rense kattens madskål for levninger, så snart jeg vender ryggen til... Så behøver JEG ikke ha´arbejde med at vake den af. :biggrin:
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Et godt råd til "dåsekattens" ejer Left_bar_bleue0 / 40 / 4Et godt råd til "dåsekattens" ejer Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum