Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Katte som spiser kattegrus

4 deltagere

Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Anne-Lykke Elling Tirs 26 Jan - 17:43

Er der nogen af jer, som har katte der spiser grus? Jeg har taget Tjalfe i flere gange at spise bare et enkelt lille korn på badeværelset, og det sidste stykke tid har han haft hård mave. Jeg gir ham kattemalt dagligt, men der kan gå 2 dage imellem han kommer af med noget. Da han i forvejen har haft problemer med galden flere gange, tør jeg ikke eksperimentere så meget med hans mave udover kattemalt. Jeg har tidligere haft en kat der spiste kattegrus, men på det tidspunkt, brugte jeg det røde ikke klumpende grus. Jeg ville være meget ked af at skulle vende tilbage til det, da det sviner hele lejligheden til. Andre der har katte som spiser grus?
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Miss Ronski's Tirs 26 Jan - 18:53

Nej jeg har aldrig set mine katte spise grus....

Prøv at skifte til træpiller - de smuldrer når de bliver våde .... det er altså super godt Katte som spiser kattegrus 817692
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Anne-Lykke Elling Tirs 26 Jan - 20:28

Hvor tit skifter man bakker når man bruger træpiller?
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Lylle My Ons 27 Jan - 12:29

Jeg havde engang en gammel hunkat, der begyndte at spise kattegrus, efter at den jævnligt fik forstoppelse af hårboller i tarmene... og den spiste ikke bare et enkelt stykke, den sad simpelthen og ÅD af sin tissekasse, som om det var en madskål. Jeg gik ud fra, at det var på grund af mavesmerter og kvalme (mange vilde dyr spiser jo lerholdigt mudder som modgift, hvis de har været nødt til at spise giftige planter).
:addd:
Det hjalp lidt, at jeg begyndte at give hende en teskefuld paraffinolie hver dag (første dag fik hun ialt en hel spiseskefuld, fordelt over hele dagen - jeg skal love for, der blev "renset ud" i løbet af aftenen... og det var ikke andet end sammenklistrede hår, der kom ud). Men hun holdt nu aldrig helt op med at spise grus... Så jeg vil tro, Miss Ronski's har ret... Det er nok bedst at skifte gruset ud med træpiller, for jeg kan nu ikke forestille mig, at kattegrus er specielt godt for en missemave... selv om katten selv tror det.
donk
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Anne-Lykke Elling Ons 27 Jan - 20:53

Lylle My skrev:Jeg havde engang en gammel hunkat, der begyndte at spise kattegrus, efter at den jævnligt fik forstoppelse af hårboller i tarmene... og den spiste ikke bare et enkelt stykke, den sad simpelthen og ÅD af sin tissekasse, som om det var en madskål. Jeg gik ud fra, at det var på grund af mavesmerter og kvalme (mange vilde dyr spiser jo lerholdigt mudder som modgift, hvis de har været nødt til at spise giftige planter).
:addd:
Det hjalp lidt, at jeg begyndte at give hende en teskefuld paraffinolie hver dag (første dag fik hun ialt en hel spiseskefuld, fordelt over hele dagen - jeg skal love for, der blev "renset ud" i løbet af aftenen... og det var ikke andet end sammenklistrede hår, der kom ud). Men hun holdt nu aldrig helt op med at spise grus... Så jeg vil tro, Miss Ronski's har ret... Det er nok bedst at skifte gruset ud med træpiller, for jeg kan nu ikke forestille mig, at kattegrus er specielt godt for en missemave... selv om katten selv tror det.
donk


Tak for svaret. Nej det kan bestemt ikke være godt, at det stopper nede i maven. Må nok spørge dyrlægen, når jeg skal købe vådfoder snart. Ja olie er godt, men jeg tør ikke gi ham det, da han har en sart mave, har haft galdeproblemer, og er konstant på diæt. Han virker nu glad og frisk, så det generer ham nok ikke, men der sku gerne komme lidt mere ud, når der kommer så meget indenbords. LOL
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Anne-Lykke Elling Tors 28 Jan - 17:33

Prøvede lige at få fat i dyrlægen i dag, men hun havde to akutte tilfælde, og jeg synes det er skønt hun tar dem der er mest syge, men sekretæren spurgte hende om der var noget jeg kunne gi ham for hård mave, så jeg blev sendt på apoteket efter afføringsmiddel, og er nu spændt på hvordan hans sarte mave klarer det. Må ta en snak med dyrlægen ang. lidt småspiseri at kattegrus en anden dag. Tak for svarene.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Miss Ronski's Tors 28 Jan - 17:40

Anne-Lykke Elling skrev:Hvor tit skifter man bakker når man bruger træpiller?

ca 1 gang om ugen - eller når langt de fleste træpiller er opløst.......
Jeg gør det, når der begynder at ligge lidt smuld udenfor bakken...

Det gode ved træpiller er også, at det bare kan hældes ud af bakken - det hænger ikke fast i bunden ligesom andet grus gør..... og derfor behøver man ikke vaske den hver gang - men bare komme nye træpiller i...
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Miss Ronski's Tors 28 Jan - 17:43

forresten - hvad med katte-malt - kan det ikke bruges til at få gruset i maven til at glide bedre.... ligesom med hårboller??
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Anne-Lykke Elling Tors 28 Jan - 18:34

Miss Ronski's skrev:forresten - hvad med katte-malt - kan det ikke bruges til at få gruset i maven til at glide bedre.... ligesom med hårboller??


Nu har jeg lige i dag ringet til dyrlægen, men hun havde akutte patienter, så jeg fik bare at vide af sekretæren, at han skulle ha lidt afføringsmiddel fra apoteket havde dyrlægen sagt. Kattemalten har ikke hjulpet desværre. Tak for svaret.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Denise Lør 30 Jan - 12:38

Øhh, afføringsmiddel :hmm:
Det man skal bruge, hvis man er nervøs for kattene har forstoppelse, MEN DEN IKKE HAR KASTET OP (for så kan det være noget der sidder fast) er følgende:

Paraffinolie emulsion der købes på apoteket. Man giver 6-8 ml 3 x daglig og lidt ad gangen i munden. Man lader selv katten spise det, det fås med vaniljesmag. Man kan se når det hele er igennem, ved at afføringen er slimet.
Denise
Denise
Udstillingskat
Udstillingskat

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 185
Medlem siden : 31/10/09
Geografisk sted : Brøndby

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Anne-Lykke Elling Lør 30 Jan - 13:46

Denise skrev:Øhh, afføringsmiddel :hmm:
Det man skal bruge, hvis man er nervøs for kattene har forstoppelse, MEN DEN IKKE HAR KASTET OP (for så kan det være noget der sidder fast) er følgende:

Paraffinolie emulsion der købes på apoteket. Man giver 6-8 ml 3 x daglig og lidt ad gangen i munden. Man lader selv katten spise det, det fås med vaniljesmag. Man kan se når det hele er igennem, ved at afføringen er slimet.


Det lyder også til at være noget der kan få sat gang i det, tak. Jeg fik kun givet afføringsmiddel en gang, så kom der en omgang tynd mave, og så har han ikke været på siden. Har desværre ikke kunne få fat i selve dyrlægen p.gr.a. hun havde operetioner, så det er sekretæren der har været mellemmand. Nu må jeg se weekenden over, ellers må jeg ha fat i dyrlægen. Han har jo den sarte mave, så jeg er bange for at gøre ond værre. Tak for svaret.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Katte som spiser kattegrus Left_bar_bleue0 / 40 / 4Katte som spiser kattegrus Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Katte som spiser kattegrus Empty Sv: Katte som spiser kattegrus

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum