Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Redebyggende kat??? O.o

5 deltagere

Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Søn 6 Mar - 12:43

smile Mille Møgkat har altid været glad for at sove på mit badeværelsesgulv, fordi der er gulvvarme... Han går derud og lukker døren efter sig, så varmen ikke slipper ud.

Men på sine gamle dage er han åbenbart blevet mere mageligt anlagt, for nu er varme ikke længere nok - næh, der skal også være et blødt underlag... Så nu er jeg ved at blive ruineret af et kæmpestort wc-rulle-forbrug.
banghead
Hver gang jeg kommer derud, har han trukket alt papiret ud af rullen, og har bygget sig en hyggelig rede af det... Møgirriterende, for jeg har ikke den store lyst til at bruge resterne af hans rede til at tørre mig i rumpen med - jeg gider ikke blive fyldt med kattehår i måsen.
donk
Men jeg nænner heller ikke at gøre noget ved problemet... han ser jo så SØØØØD ud, når han sådan ligger og slanger sig i sin hjemmebyggede rede.
heart LOL

Redebyggende kat??? O.o Billede209b
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Alicia Søn 6 Mar - 12:57

Nåhr søde lille Mille Møgkat, ÅÅH Hvad om du købte en badeværelses måtte, den er jeg sikker på at han ville elske at ligge på. Eller bare et sammenlagt badehåndklæde. Mine katte elsker at ligge på hhv. bademåtter og håndklæder på det varme gulv.
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Søn 6 Mar - 16:23

Alicia skrev:Nåhr søde lille Mille Møgkat, ÅÅH Hvad om du købte en badeværelses måtte, den er jeg sikker på at han ville elske at ligge på. Eller bare et sammenlagt badehåndklæde. Mine katte elsker at ligge på hhv. bademåtter og håndklæder på det varme gulv.

donk Jeg havde faktisk engang en dejlig blød badeværelsesmåtte... Dén måtte jeg smide ud, fordi han syntes at den var så dejlig at sidde og tisse på... og det samme gør han ved håndklæderne, hvis ét af dem er røget på gulvet... Forøvrigt bruger han også min seng som toilet, hvis jeg glemmer at lukke døren til soveværelset. :addd:

Gudskelov tisser han ikke i sofaer eller lænestole, så jeg har indrettet mig efter hans underlige urin-fetish, og sørger for at der aldrig ligger tøj rundt omkring, som han kan sætte sig på.
Somme tider elsker jeg ham VIRKELIG højt. vred
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Alicia Søn 6 Mar - 16:54

Prøv en gang at sprøjte baldrian dråber på håndklædet, eller katteurt. sommetider hjælper det på den slags unoder blink
Sjovt nok gør min Mille af og til det samme og hun kunne også finde på at gøre det på gulvtæpperne. Gad vide om det ligger i navnet?
Det er heldigvis længe siden hun har gjort det sidst. Tror det måske hænger sammen med stress.

Siden vi tog Mollie ind, har Mikki og Mille fået et mere afslappet forhold til hinanden. HURRA for Mollie hun skaber harmoni i flokken. fantastisk
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Søn 6 Mar - 17:21

Alicia skrev:Prøv en gang at sprøjte baldrian dråber på håndklædet, eller katteurt. sommetider hjælper det på den slags unoder blink
Sjovt nok gør min Mille af og til det samme og hun kunne også finde på at gøre det på gulvtæpperne. Gad vide om det ligger i navnet?
Det er heldigvis længe siden hun har gjort det sidst. Tror det måske hænger sammen med stress.

Siden vi tog Mollie ind, har Mikki og Mille fået et mere afslappet forhold til hinanden. HURRA for Mollie hun skaber harmoni i flokken. fantastisk

Den med baldrian har jeg såmænd prøvet... og flere andre små fif. De virker desværre ikke på Mille - og jeg tror nu heller ikke, en navneforandring ville gøre nogen forskel. tihi

Det er nemlig ikke på grund af stress, han tisser... Han har haft urinvejsproblemer det meste af sit liv, og får specialkost for at undgå blæresten - alligevel har han tre gange i sit liv været nødt til at komme på operationsbordet, når medicin ikke har kunnet klare betændelsen. Jeg tror aldrig, der har været et tidspunkt, hvor han IKKE har haft en mindre form for irritation i urinrøret... Men når den eneste måde at fjerne problemet fuldstændigt ville være en aflivning, så tror jeg hellere jeg vil leve med at skulle passe på ikke at smide tøj på gulvet - og sørge for at holde tissekassen pinligt ren.. smile

Jeg véd jo altid, når det er tid til at få hjælp hos dyrlægen... Når han pludselig ser ud til nærmest at være flyttet ind i sin tissekasse - og der ikke kommer mere end en lillebitte sjat ud af ham, når han sætter sig - så er det tid til enten en omgang medicin eller en ny operation.

Sååå... Jeg synes ligesom, at han har en god undskyldning for sin urenlighed. fnis
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Alicia Søn 6 Mar - 17:38

Ja det må man sige, stakkels mis. Har du prøvet kun at give ham vådkost, og evt. råfodring? Det har jeg læst om på flere katteforum, at man har held med at komme problemet til livs med. Prøv at kigge ind på "Kattegale" feks.

Men ja, jeg kan godt forstå at du undlader tøj på gulvet. Håber han klarer sig uden flere operationer.
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Søn 6 Mar - 18:24

Alicia skrev:Ja det må man sige, stakkels mis. Har du prøvet kun at give ham vådkost, og evt. råfodring?

Vådfoder får han kun en lille smule af som en lækkerbisken om morgenen... Det gamle skravl har nemlig også tendens til dårlig mave, så hvis han får mere end en lillebitte mængde vådkost, er der eksplotionsskid i tissekassen.
:aadd
Jeg har ikke prøvet at barf-fodre - men det er nu mest, fordi han efterhånden er så gammel at jeg ikke synes, at jeg vil omlægge hans kost så fuldstændigt. Foruden urin- og tarmproblemerne har han også en del små svulster flere steder på kroppen... Så det er jo ret begrænset, hvor længe jeg har ham endnu.

Så jeg sørger bare for at indrette mit liv efter hans små særheder, og viser ham specielle hensyn. Han er ikke den eneste geriatriske patient, jeg har i øjeblikket. Både min hund og én af mine fugle har også en del alderdomsbesværligheder, der kræver hensyntagen.

Men hvad - jeg regner jo heller ikke med SELV at være i topform, når jeg engang bliver moden til en plejehjemsplads. Det er ikke alt, man kan behandle sig ud af, så jeg holder bare et vågent øje med de gamle skravl... og så venter jeg med at tage den endelige afsked med dem, når jeg kan se at deres alderdomsbesværligheder overstiger deres glæde ved livet.

Dét er jo også lidt af en kunst - at vide, hvornår man skal sige stop, og hvornår de stadig er i stand til at nyde livet - med lidt ekstra støtte. smile
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Anne-Lykke Elling Lør 12 Mar - 13:17

Årh, han ligger da også dejligt på papiret. Jeg kan slet ikke ha papir på væggen, for Emil ruller også en hel bunke af for sjov og ballade, så jeg har toiletrullen at stå oppe på hylden.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Lør 12 Mar - 15:33

Anne-Lykke Elling skrev:Årh, han ligger da også dejligt på papiret. Jeg kan slet ikke ha papir på væggen, for Emil ruller også en hel bunke af for sjov og ballade, så jeg har toiletrullen at stå oppe på hylden.

:biggrin: Ja, man lærer efterhånden at indrette hjemmet efter kattenes små nykker... Somme tider synes jeg at de har en bizar sans for humor, de små banditter.
donk
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af alvildaabc Lør 12 Mar - 17:38

Nej hvor han dog hygger sig ;-)
Selvfølgelig er det irriterende – men også dejligt på én gang. Min hund var begyndt at stjæle min hovedpude til selv at bruge den som hovedpude – ja lidt underlig er hun nu… - og selvom det er sødt, har jeg ikke lyst til at dele den med hende. Resultatet blev, at hun fik sin egen, og nu lader hun min i fred ;-) Ja, måske skal Mille bare ha’ lov til at beholde sin toiletrulle, og du så har én et andet sted?

alvildaabc
Killing

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4
Medlem siden : 06/03/11
Geografisk sted : danmark

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Søn 13 Mar - 11:47

Jeg tror nu ikke, Mille Møgkat har nok i én toiletrulle. fnis "redematerialet" skal jo helst skiftes ud med noget friskt flere gange om dagen... Så jeg må bare leve med et meget stort toiletpapirforbrug. Jeg NÆNNER altså ikke at fjerne rullen, når han nu er så glad for den. tihi

Ih, altså... en hund, der sover med hovedpude? Nu har jeg hørt det med. ding Tror du ikke, du kan luske dig til at tage et billede af det? Det må være et VIRKELIG nuttet syn.
Redebyggende kat??? O.o Love001Redebyggende kat??? O.o Hund01-2
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lizzie Man 14 Mar - 14:23

Nåårh hvor sødt :) :)

Og sikke stor din kat er well fnis
Lizzie
Lizzie
Hjælpeadmin

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1312
Medlem siden : 24/08/09
Geografisk sted : Maribo ( Lolland )

http://genjah.gominisite.dk/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lylle My Tirs 15 Mar - 10:43

Ja, han er bestemt ikke én af de mindste. fnis

..og det er noget, der kan mærkes på blodomløbet, når sådan ti kilo kat ligger og slapper af på maven og brystet af én (skødet er for lille et område til, at han kan ligge behageligt, det store læs). tihi
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Lizzie Fre 18 Mar - 20:46

LOL Så må du jo se at få lidt større lår ..
Lizzie
Lizzie
Hjælpeadmin

Frosset :
Redebyggende kat??? O.o Left_bar_bleue0 / 40 / 4Redebyggende kat??? O.o Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1312
Medlem siden : 24/08/09
Geografisk sted : Maribo ( Lolland )

http://genjah.gominisite.dk/

Tilbage til toppen Go down

Redebyggende kat??? O.o Empty Sv: Redebyggende kat??? O.o

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum