Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på?

4 deltagere

Go down

Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Empty Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Indlæg af AnetteA Tors 5 Aug - 16:28

Om halvanden måned flytter to skønne killinger ind hos mig. De er udelukkende indekatte.

Hvad skal jeg som katteejer være opmærksom på både før under og efter flytningen?


Er det en skrøne at killiinger ikke tåler grus der klumper? Jeg har ikke fået det bekræftet nogen steder nemlig.

Hvor tidligt lader i jeres katte neutralisere?

Hvad med vaccinationer? Hvor ofte skal det foregå når der er tale om to indekatte som ikke kommer i kontakt med andre katte?

Venligst AnetteA

AnetteA
Killing

Frosset :
Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Left_bar_bleue0 / 40 / 4Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2
Medlem siden : 05/08/10
Geografisk sted : Sydjylland

Tilbage til toppen Go down

Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Empty Sv: Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Indlæg af Babette Tors 5 Aug - 17:00

AnetteA skrev:Om halvanden måned flytter to skønne killinger ind hos mig. De er udelukkende indekatte.

Hvad skal jeg som katteejer være opmærksom på både før under og efter flytningen?


Er det en skrøne at killiinger ikke tåler grus der klumper? Jeg har ikke fået det bekræftet nogen steder nemlig. Killinger=4-5ugers ikke når de er 12 uger.

Hvor tidligt lader i jeres katte neutralisere? Inden de flytter hjemmefra
Hvad med vaccinationer? Hvor ofte skal det foregå når der er tale om to indekatte som ikke kommer i kontakt med andre katte? Når de er 12 uger 16 uger og 1 år efter og derefter som dyrlægen anbefaler.
Foder med killingefoder til de er ca. et år.
Venligst AnetteA
Babette
Babette
Avlskat
Avlskat

Frosset :
Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Left_bar_bleue0 / 40 / 4Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Right_bar_bleue

Antal indlæg : 257
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Midtsjælland

http://www.bricksite.com/babette

Tilbage til toppen Go down

Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Empty Sv: Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Indlæg af zoe Man 9 Aug - 13:46

Hej,
Til lykke med de små!
Hvad angår vaccinationer, ville jeg nu vaccinere dem, som var det udekatte.
Det kunne jo være, at de alligevel fik lyst til at gå på eventyr.
Er der en speciel grund til, at du vil gøre dem til indekatte?


zoe
Killing

Frosset :
Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Left_bar_bleue0 / 40 / 4Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4
Medlem siden : 03/08/10
Geografisk sted : danmark

Tilbage til toppen Go down

Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Empty Sv: Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Indlæg af Alicia Man 9 Aug - 18:26

Hej Annette

tillykke med dine små killinger!
De fleste dyrlæger siger at de kan steriliseres når de vejer 2 kg, nogle gør det før. Jeg synes du skal aftale det med den dyrlæge du vælger.

Vacinationer: Som Babette skriver.
Man kan ikke på forhånd vide om de ved et uheld kommer ud (stikker af). Af samme grund, sørg for at få dem øremærket eller chippet, så rare mennesker kan hjælpe dem til at komme hjem til dig igen, hvis uheldet skulle ske. Det kan være en umulig opgave at spore dem, og hvem som helst kan tage dem ind og sige at de er deres, hvis de ikke er mærket.

Jeg er sikker på, at du vil få en masse skønne timer og oplevelser med din nye små venner. Rigtig god fornøjelse!

Mvh Alicia
Alicia
Alicia
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Left_bar_bleue0 / 40 / 4Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1030
Medlem siden : 11/10/09
Geografisk sted : Havndal, 25 km nord for Randers

Tilbage til toppen Go down

Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på? Empty Sv: Førstegangs katteejer - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum