Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Frygter massemord på katte

+3
PiaH
Miss Ronski's
Na´Zyia
7 deltagere

Go down

Skal katte have lov at rende frit ?

Frygter massemord på katte Vote_l1027%Frygter massemord på katte Vote_r10 27% 
[ 3 ]
Frygter massemord på katte Vote_l1073%Frygter massemord på katte Vote_r10 73% 
[ 8 ]
 
Totale stemmer : 11
 
 

Frygter massemord på katte Empty Frygter massemord på katte

Indlæg af Na´Zyia Lør 17 Apr - 7:53

Frygter massemord på katte

I Virum nord for København er 13 katte forsvundet den seneste tid. 2 kattelig får dyreformand til at frygte massemord.



Hvem kan finde på at gøre en kat fortræd, spørger de om i Virum. (Arkivfoto: Jesper Stormly Hansen)

- Haha ja så kan de lære ikke alle gidder at se katte i børnenes sandkasser.

Sådan skriver netdebatøren Omfufu på lokalavisen.dk i en kommentar til historien om 13 forsvundne katte i Virum, nord for København. Og Omfufu er langtfra den eneste, der synes det er okay, at bortskaffe katte - henrik skriver i en anden kommentar:

- Katte må gerne gå frit og 'ejeren' er IKKE ansvarlig for de skader katten evt. måtte forvolde. Derfor forståeligt hvis man griber til selvtægt - der er ingen anden udvej.

Frygter massemord
Den lokale afdeling af Dyrenes Beskyttelse er inde i sagen, og kredsformand Jette Leerbeck finder hele sagen meget mystisk. 13 katte er forsvundet, men kun to kattelig er dukket op:

- Vi frygter naturligvis at der er en sammenhæng mellem de døde dyr og de andre katte som er blevet væk, siger Jette Leerbeck, som har meldt den senest episode til politiet.

Men hvad mener du om folk, der bortfører katte? Er de helte eller forbrydere?

Jette J.B. mener ikke der er noget godt sige:
- Det er grusomt. Håber de finder synderen og han/hun får den hårdeste straf - som desværre ikke er hård nok. Hvad kan den person finde på næste gang - han/hun er jo syg i hovedet. Små uskyldige dyr, og ejere, som helt sikkert elskede deres katte højt.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/article1328906.ece
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Miss Ronski's Lør 17 Apr - 9:24

Det er bare SÅ ulækkert.... føj... Frygter massemord på katte 589520 Frygter massemord på katte 713720 Frygter massemord på katte 739530 Frygter massemord på katte 543275
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Na´Zyia Lør 17 Apr - 10:09

Miss Ronski's skrev:Det er bare SÅ ulækkert.... føj... Frygter massemord på katte 589520 Frygter massemord på katte 713720 Frygter massemord på katte 739530 Frygter massemord på katte 543275

enig
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af PiaH Lør 17 Apr - 10:24

Det er frygteligt som mennesker er overfor andre væsner.
Havde denne sag været om hunde havde ingen syntes det var i orden.
PiaH
PiaH
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Na´Zyia Lør 17 Apr - 10:35

PiaH skrev:Det er frygteligt som mennesker er overfor andre væsner.
Havde denne sag været om hunde havde ingen syntes det var i orden.

PiaH
Havde denne sag været om hunde havde ingen syntes det var i orden
Lige præcis Pia arrgh
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Miss Ronski's Lør 17 Apr - 10:42

Jeg synes, af folk så vidt muligt skal holde deres katte på eget matrikel, medmindre de bor langt ude på landet....
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Na´Zyia Lør 17 Apr - 10:45

Miss Ronski's skrev:Jeg synes, af folk så vidt muligt skal holde deres katte på eget matrikel, medmindre de bor langt ude på landet....

Helt enig!
enig
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af PiaH Lør 17 Apr - 10:51

Miss Ronski's skrev:Jeg synes, af folk så vidt muligt skal holde deres katte på eget matrikel, medmindre de bor langt ude på landet....

Enig, men det giver nu aligevel ikke folk lov til at stjæle, myrde og pine folks katte.
PiaH
PiaH
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Lylle My Lør 17 Apr - 11:57

HMM Hér hvor jeg bor har vi ikke de store problemer med katte, der sætter sig i sandkasserne - men med hundeejere, der lufter deres store hunde der... og lader efterladenskaberne ligge, så børnene kan blive klistret ind i dem.
:aadd
..Så må den kære Omfufu jo også synes, det er helt fint, hvis jeg bortfører de formastelige hunde og myrder dem. ding

Hvor er nogle mennesker altså onde... Hvad så, hvis en solsort klatter på éns rene vasketøj... Giver dét så automatisk én ret til at udrydde alle kvarterets solsorte?
donk
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Lylle My Lør 17 Apr - 12:04

Jeg stemmer JA til, at katte skal have lov til at rende frit... Jeg synes, det er så hyggeligt, når der er én, der kommer på besøg i min have.
hjerte

Men Mille Møgkat får ikke lov at gå ude uden sin snor... Det er for farligt med en stor vej lige ved siden af.
frygt
Lylle My
Lylle My
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1528
Medlem siden : 11/12/09
Geografisk sted : Aalborg

http://ih-dugladeverden.co.cc/

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Miss Ronski's Lør 17 Apr - 14:32

PiaH: NEJ - BESTEMT ikke......... men når det kommer til stykket er det nok også bilerne der er den største trussel for kattene.
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af PiaH Lør 17 Apr - 14:39

Miss Ronski's skrev:PiaH: NEJ - BESTEMT ikke......... men når det kommer til stykket er det nok også bilerne der er den største trussel for kattene.

Ja bilerne er den største fare for rigtig mange dyr, indklusiv hvores havefugle som folk råwer og skriger om at kattene udryder, der er det nu bilisterne der tager langt størsteparten af fuglene, og folks gifte de bruger som ukrudtsmidler i haverne, for når der ingen insekter er er der heller ike noget til fuglene at leve af, så derfor har folk ikke fugle i haven.
PiaH
PiaH
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 864
Medlem siden : 10/04/10
Geografisk sted : Skanderborg.

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Miss Ronski's Lør 17 Apr - 14:49

ja, tror nu heller ikke på, at det er kattene der udrydder fuglene............ selvom vores godt nok har fanget nogle stykker som har forvildet sig ind i kattegården Frygter massemord på katte 572356
Miss Ronski's
Miss Ronski's
Hjælpeadmin

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 2645
Medlem siden : 15/08/09
Geografisk sted : Aalborg

http://www.missronskis.dk

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Lizzie Lør 17 Apr - 16:23

Jeg stemte NEJ ..

Jeg syntes man skal holde sin(e) kat(te) hjemme.
Så sent som igår, da jeg var ude og fodre kaniner, kommer der en fremmede kat løbende forbi mig. Jeg troede først den var syg, fordi den rendte så mærkelig rundt, så mig overhovedet ikke. Men den er i løbetid. Og er ikke øretatoveret. Rigtig skønt.. Og den er ikke kendt her i området. Så den har nok et stykke vej hjem.
Lizzie
Lizzie
Hjælpeadmin

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1312
Medlem siden : 24/08/09
Geografisk sted : Maribo ( Lolland )

http://genjah.gominisite.dk/

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af DK Musplheim Søn 18 Apr - 10:10

Selvfølgelig skal katte ikke rende frit - det er ikke spor mere "naturligt" for en kat end det er for alle andre dyr - og sikke da et cirkus det kunne blive hvis alle dyr bare rendte frit omkring. Og selv om jeg generelt elsker alle dyr - så gider jeg altså ikke have naboens dyr til at rende hos mig...

Og som jeg også skrev i min kommentar til artiklen - så synes jeg næsten det værste er, at damen fra DB giver udtryk for, at det da er ganske forfærdeligt at folk ikke kan have deres katte til at rende frit - hun burde om nogen, gå ind for, at folk tog ansvar for deres dyr og holder dem inde på egen grund...
DK Musplheim
DK Musplheim
Katte-Konge
Katte-Konge

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 110
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Lille Ravnshøj, Slagelse

http://www.musplheim.dk

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Na´Zyia Søn 18 Apr - 11:16

DK Musplheim skrev:Selvfølgelig skal katte ikke rende frit - det er ikke spor mere "naturligt" for en kat end det er for alle andre dyr - og sikke da et cirkus det kunne blive hvis alle dyr bare rendte frit omkring. Og selv om jeg generelt elsker alle dyr - så gider jeg altså ikke have naboens dyr til at rende hos mig...

Og som jeg også skrev i min kommentar til artiklen - så synes jeg næsten det værste er, at damen fra DB giver udtryk for, at det da er ganske forfærdeligt at folk ikke kan have deres katte til at rende frit -
hun burde om nogen, gå ind for, at folk tog ansvar for deres dyr og holder dem inde på egen grund...

enig respekt
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af lala1979 Fre 30 Apr - 22:32

NEJ!! Det er bestemt ikke iorden!! Hun er da SYG! Man har ''ansvar for sine katte'' og der endnu en god grund til og holde dem inde...
lala1979
lala1979
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Frygter massemord på katte Left_bar_bleue0 / 40 / 4Frygter massemord på katte Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1034
Medlem siden : 11/08/09
Geografisk sted : Danmark Randers

http://www.bricksite.com/Lhnminekatte?id=269749

Tilbage til toppen Go down

Frygter massemord på katte Empty Sv: Frygter massemord på katte

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum