Kat-Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gode råd når katten river i gulvtæppet.

5 deltagere

Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Anne-Lykke Elling Søn 8 Nov - 11:36

Hjælp!!! Er der nogen der har et godt råd, når katten river i gulvtæppet. Emil startede allerede som killing med at rive/bide tråde af ved alle dørtrinene i min korridor. Jeg har 7 døre, så det ku ses. Senere er det blevet til et hjørne, hvor han har arbejdet sig opad på et langt stykke langs væggen. I forgårs ofrede jeg et nyt gulvtæppe, og min bror knoklede med at lægge det ind under dørtrin og paneler, hvor det var muligt. Der er dog et par hjørner, og et stykke langs panelet, hvor det ikke er muligt, så der er det sat på med tæppetape. Til min skræk ser jeg her til morgen, at han ( ja det kunne jo være Tjalfe men ham har jeg aldrig set gøred det) har fået fat i et hjørne, og revet 3 tråde af. Han bider det faktisk. Har kun få gange taget ham i det og skældt ham ud. Jeg havde gæster i går, og han er ikke så selvskabelig, så jeg tror det er sket der. Jeg er helt ødelagt, for der var ikke liiige råd til nye tæpper, så GUD hvor er det ærgeligt.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Na´Zyia Søn 8 Nov - 12:06

Jeg vil da foreslå dig ikke at have tæppe på... det er sikkert ikke det svar du ønsker, men jeg tror ikke det er så ligetil at få dem/ham til at holde op med at kradse i tæppet.
Jeg har selv trægulve overalt... lige på nær ude i forstuen, der ligger et tæppe midt i det hele.
Det elsker mine katte altså også at væsse kløer i... og det får de også lov til... det er nemlig ikke dyrere end det er til at skifte ud top

Men kan godt se det er surt for dig... hvis du har været ude at ofre en masse penge på nyt tæppe :(
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Anne-Lykke Elling Søn 8 Nov - 12:17

Na´Zyia skrev:Jeg vil da foreslå dig ikke at have tæppe på... det er sikkert ikke det svar du ønsker, men jeg tror ikke det er så ligetil at få dem/ham til at holde op med at kradse i tæppet.
Jeg har selv trægulve overalt... lige på nær ude i forstuen, der ligger et tæppe midt i det hele.
Det elsker mine katte altså også at væsse kløer i... og det får de også lov til... det er nemlig ikke dyrere end det er til at skifte ud top

Men kan godt se det er surt for dig... hvis du har været ude at ofre en masse penge på nyt tæppe :(



Jamen du har fuldkommen ret, det bedste ville være de bare gulve. Her er bare så fodkoldt, og det er gamle gulve, så derfor har jeg tæpper over det hele. Det blir nok svært at få ham vendt fra det, for han er jo ligefrem afhængig af det måske, ha, ha. Der er ellers blevet så pænt med små Wilton tæpper ovenpå det grå tæppe, men det blæser Emil på. Det sjove er, at jeg kun få gange har set ham gøre det. Det sker for det meste om natten, og i går tror jeg da jeg havde gæster, så det er nok min opmærksomhed han vil ha det lille kræ.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Na´Zyia Søn 8 Nov - 12:23

Du kunne du måske ligge nogle "rester" af det nye tæppe over der hvor han kradser.... de kunne så skiftes ud, når de ikke var pæne længere... men når det er i hjørnerne han kradser, så er det måske ikke så let.

En ide var måske også at sprøjte noget "katteparfume" på dine klatretræer, så han får kradset så meget i dem... at behovet for at kradse i tæppet forsvinder.... om det virker ved jeg ikke, men det er da værd at prøve smile
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Na´Zyia Søn 8 Nov - 12:27

"katteparfume" = Baldriandråber
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Anne-Lykke Elling Søn 8 Nov - 12:35

Na´Zyia skrev:Du kunne du måske ligge nogle "rester" af det nye tæppe over der hvor han kradser.... de kunne så skiftes ud, når de ikke var pæne længere... men når det er i hjørnerne han kradser, så er det måske ikke så let.

En ide var måske også at sprøjte noget "katteparfume" på dine klatretræer, så han får kradset så meget i dem... at behovet for at kradse i tæppet forsvinder.... om det virker ved jeg ikke, men det er da værd at prøve smile

Det med rester af tæppet, var da en hel go idé. Kradsetræerne bruger de flittigt, så det er kun frækheder det han laver.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Na´Zyia Søn 8 Nov - 12:38

Held og lykke med projektet... håber det lykkedes med "tæpperester" smile

Frække kat :thihi:
Na´Zyia
Na´Zyia
Moderator

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 4498
Medlem siden : 16/08/09
Geografisk sted : Aalborg

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Babette Ons 18 Nov - 13:00

Hvis mine begynder på at kratte, væsse klør i tæpper m.m. så er det tegn på at de trænger til at få klippet klørene.

Kattene må meget hos os men bruge andet end de 1000 kradsebrætter (Uf stav det selv) som jeg har købt vil jeg ikke acceptere. Killingerne skal jo kunne leve i andre familier så ikke flere unoder end højest nødvendigt.
Babette
Babette
Avlskat
Avlskat

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 257
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Midtsjælland

http://www.bricksite.com/babette

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Anne-Lykke Elling Ons 18 Nov - 18:09

Babette skrev:Hvis mine begynder på at kratte, væsse klør i tæpper m.m. så er det tegn på at de trænger til at få klippet klørene.

Kattene må meget hos os men bruge andet end de 1000 kradsebrætter (Uf stav det selv) som jeg har købt vil jeg ikke acceptere. Killingerne skal jo kunne leve i andre familier så ikke flere unoder end højest nødvendigt.


Ja det er ret irriterende når de river i noget. Gudskelov har Emil ikke været efter de nye tæpper, efter jeg har kommet peber i hjørnerne. Ved ikke om det vil holde for evigt, eller om han går igang igen på et tidspunkt, men han gør det ikke for at hvæsse kløer. Det er frækheder og kun frækheder.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af lala1979 Ons 18 Nov - 20:07

Herhjemme har de hellere ikke fået lov'' som andre skriver 5 kattemilijøer så kan de bruge dem og ikke gulvtæppet, de får også lov til meget her ...Men det vil jeg dog ikke have vi har et flot tæppe der ligger unde sofabordet i stuen, og det kan Perle godt lide og væsse klør i og hun gør det kun for og drille ellers har vi trægulv over hele huset heldigvis *ss*
lala1979
lala1979
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1034
Medlem siden : 11/08/09
Geografisk sted : Danmark Randers

http://www.bricksite.com/Lhnminekatte?id=269749

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Babette Ons 18 Nov - 21:08

Åh de frække bæster. Men der er jo et gammel ord der siger at frækhed belønnes. Det har de sikkert opdaget.
Babette
Babette
Avlskat
Avlskat

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 257
Medlem siden : 18/08/09
Geografisk sted : Midtsjælland

http://www.bricksite.com/babette

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Missis F Ons 18 Nov - 21:15

Hvis Marci ikke havde min opmærksomhed, når hun ville, så kradsede hun i sofaen: hun vidste at så kom jeg susende, slemme kat hjerte
Missis F
Missis F
Kat-Danmark´s Æresmedlem *
Kat-Danmark´s Æresmedlem *

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 1127
Medlem siden : 02/09/09
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Anne-Lykke Elling Tors 19 Nov - 10:24

Missis F skrev:Hvis Marci ikke havde min opmærksomhed, når hun ville, så kradsede hun i sofaen: hun vidste at så kom jeg susende, slemme kat hjerte



Det er det samme med Emil, det er altid om natten han laver ballade, hvis jeg har gæster, eller er optaget på anden måde. De er udregnende de kære dyr.
Anne-Lykke Elling
Anne-Lykke Elling
Storforbruger af Kat-Danmark
Storforbruger af Kat-Danmark

Frosset :
Gode råd når katten river i gulvtæppet. Left_bar_bleue0 / 40 / 4Gode råd når katten river i gulvtæppet. Right_bar_bleue

Antal indlæg : 880
Medlem siden : 25/08/09
Geografisk sted : Amager

http://www.123hjemmeside.dk/anne-lykke

Tilbage til toppen Go down

Gode råd når katten river i gulvtæppet. Empty Sv: Gode råd når katten river i gulvtæppet.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum